PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

E-prezenty za miliardy dolarów

Autor: Gazeta Wyborcza
11-01-2008 20:29

Rekordową kwotę prawie 30 mld USD zostawili klienci w amerykańskich sklepach internetowych w okresie przedświątecznym. Także w Polsce, mimo problemów z dostawami towarów, e-handel mocno poszedł w górę.

Od 1 listopada do końca ub.roku wartość zakupów internetowych za oceanem sięgnęła 29,2 mld USD. Jest to wzrost prawie o 20% w stosunku do takiego samego okresu w roku poprzednim - poinformowała amerykańska firma badawcza comScore (nie uwzględnia w tym handlu na aukcjach i zakupów ofert turystyczno-podróżnych). W tym samym czasie tradycyjna sprzedaż detaliczna zwiększyła się w USA zaledwie o 3-4%. Rekordowy dla e-handlu okazał się poniedziałek 10 grudnia - tylko tego jednego dnia Amerykanie wydali w internecie 881 mln USD.
W Polsce nie ma ścisłych danych na temat wartości ani przedświątecznej, ani całej ubiegłorocznej sprzedaży internetowej (rok wcześniej analitycy szacowali wartość polskiego e-handlu na 5 mld zł, z czego połowę stanowiły obroty na aukcjach Allegro). Są natomiast pierwsze luźne szacunki. Serwis Sklepy24.pl, poświęcony polskiemu rynkowi e-commerce ocenia, że w zeszłym roku obroty na tym rynku wzrosły co najmniej o 50-70%. Wyliczenia te powstały na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród kilkuset sklepów w grudniu '07. Blisko połowa sprzedawców zgłosiła w tym sondażu ponad 30% wzrost obrotów, a co piąty e-handlowiec co najmniej je podwoił. Szacunki te uwzględniają jednak także wzrost liczebności wirtualnych sklepów (wg oceny serwisu jest ich obecnie 3,5 tys., czyli o 1000 więcej niż na koniec roku 2006).

Wg danych comScore w USA najszybszy wzrost popularności zanotowała w ostatnim okresie sprzedaż online gier wideo i konsoli - wzrosła aż o 129%. Gazeta Wyborcza, która dotarła do tych danych pisze, że o 67% zwiększyła się sprzedaż mebli i rozmaitych urządzeń domowych. Sprzedaż biletów na różnego rodzaju imprezy poszła w górę o 24%, a elektroniki użytkowej o 23%.

Zdaniem analityków firmy badawczej PMR, o ile w 2006 r. sprzedaż przez internet stanowiła w Polsce niewiele więcej niż 1% wartości całej sprzedaży detalicznej, to w roku 2009 może to już być powyżej 2%. Niefortunny dla polskiego e-handlu był jednak niewątpliwie przedświąteczny zawał Poczty Polskiej (a częściowo także firm kurierskich), która po prostu nie poradziła sobie z obsługą zwiększonej liczby przesyłek wynikającej m.in. właśnie z coraz większej popularności zamawiania towarów w sieci. W efekcie wiele sklepów internetowych już nawet na tydzień przed Gwiazdką uprzedzało klientów, że towarów kupowanych na prezenty nie zdąży dostarczyć na Wigilię. Po pierwsze, taka sytuacja pozbawiła e-sklepy części przedświątecznych żniw, a po drugie, mogła podkopać zaufanie klientów do handlu w internecie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.