PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

easyCALL.pl śrubuje wyniki

Autor: wnp.pl (WGK)
22-11-2014 13:01
easyCALL.pl śrubuje wyniki

- Rynek jest bardzo konkurencyjny, a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów - mówi Michał Jakubowski, prezes easyCALL.pl.

Fot. PTWP

Spółka easyCALL.pl, operator świadczący usługi telekomunikacyjne dla małych i średnich firm, wypracowała od początku roku blisko 11 mln zł netto przychodów ze sprzedaży. Firma poprawia wyniki mimo spadku stawek na rynku.

Od początku roku przychody easyCALL.pl wyniosły 10 859 mln zł - w tym samym czasie w roku ubiegłym firma osiągnęła przychód netto na poziomie 9,238 mln zł. W I i II kwartale roku 2014 przychody utrzymywały się na podobnym poziomie - odpowiednio 3,45 mln zł i 3,4 mln zł. W III kw. wzrosły do 3, 67 mln zł. Zysk netto wyniósł 194 tys. zł w I kwartale, 153 tys. zł w II kwartale i 287 tys. zł. w III kwartale.
Firma notuje wzrosty mimo systematycznych spadków stawek MTR za zakończenie połączenie telefonicznego. Zgodnie z regulacjami Prezesa UKE pod koniec ubiegłego roku wynosiły one 12,23 - 30 gr a od połowy lipca 2013 r. 4,29 gr czyli nawet 7 razy mniej. O prawie połowę spadły również stawki FTR za zakańczanie połączeń stacjonarnych.

- Rynek jest bardzo konkurencyjny, a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów - np. poprzez konsolidację albo wdrażając nowe usługi i eksplorując nisze. My wybraliśmy tę drugą drogę i jak widać po wynikach, była to decyzja słuszna. Mimo znaczącego spadku cen na rynku telekomunikacyjnym, cały czas odnotowujemy znaczący wzrost obrotów i rozwijamy się - wyjaśnia Michał Jakubowski, prezes easyCALL.pl.

Firma lepsze wyniki zawdzięcza też większemu zainteresowaniu małych przedsiębiorstw telefonią IP, które porzucają telefonię stacjonarną i migrują do sieci VoIP. Według prezesa magnesem nie są już niższa stawki połączeń, ale usługi dodatkowe, automatyzujące obsługę klienta. Stąd wpływ na wyniki sprzedaży wirtualnej centrali telefonicznej, produktu oferowanego w chmurze obliczeniowej umożliwiającego zarządzanie firmową siecią telefoniczną z poziomu internetowej przeglądarki.

- Wciąż migrują do naszej sieci klienci, którzy chcą obniżyć rachunki, jednak cenowe kryterium wyboru operatora staje się coraz mniej istotne. Częściej na współpracę z nami decydują się klienci, którzy nie mogą znaleźć dla siebie oferty u dużych operatorów. Z punktu widzenia dużego telekomu małe firmy nie są klientem strategicznym, bo nie generują odpowiedniego poziomu przychodów. My na nich opieramy biznes i z myślą takich firmach projektujemy usługi. To rynek z dużym potencjałem wzrostu - podsumowuje Michał Jakubowski.

Ubiegły rok spółka zamknęła przychodami na poziomie prawie 13 mln zł. Wynik był 3-krotnie lepszy niż w 2012 r.

KOMENTARZE (15)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP