Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ekspert: Facebook nie wprowadzi "anty-lajków"

Autor: PAP
19-09-2015 10:46
Ekspert: Facebook nie wprowadzi "anty-lajków"
Fot. Fotolia

Mark Zuckerberg zapowiedział, że Facebook poszerzy możliwość oceniania treści przez użytkowników o nowy przycisk. Ma to być odpowiedź na liczne petycje o wprowadzenie "dislike'ów". Eksperci wskazują na przeciwskazania do takiego kroku i przewidują inny scenariusz.

- Do tej pory nie było przycisku "nie lubię", ponieważ Facebookowi zależało na pozytywnych emocjach. Tylko one mogły gwarantować, że ludzie będą się dobrze czuli na portalu i na niego wracali - tłumaczy Monika Czaplicka z agencji Wobuzz, autorka książek "Zarządzanie kryzysem w social media" i "Obsługa klienta w social media".
Przypomina, że nie tylko Facebook nie zdecydował się dotychczas na wprowadzenie podobnego rozwiązania. - Google+, Twitter, Instagram, Snapchat itd. również nie mają negatywnych ocen - raczej serduszka i gwiazdki. Mamy wyróżniać pozytywnie dobre treści - twierdzi Czaplicka.

Skąd obecna zmiana? - Zespół FB zauważył, że nie wszystko da się załatwić lajkiem. Umarł ktoś znany? "Lubię to". Bestialstwo na zwierzętach? "Lubię to". Oczywiście można pisać komentarze, ale nadal gro ludzi po prostu lajkuje" - uważa Czaplicka. Ekspertka przypomina, że pomysł dopełnienia "lajków" negatywnymi ocenami nie jest nowy. - Czasem na forach albo na portalach w komentarzach był system ocen. Na Wykopie jest "zakop" albo minus. Tamtejsza społeczność to lubi - wskazuje.

Zdaniem Czaplickiej głównym przeciwwskazaniem do wprowadzania negatywnych ocen byłoby tworzenie przestrzeni dla internetowych trolli i tzw. hejtu. - Dużo zależy jak będzie wyglądał i nazywał się nowy przycisk. Jeśli "dislike", obawiam się, że stworzy to poważne tarcia na portalu. Wyobraźmy sobie, że pod naszym postem jest 10 "dislike" wobec 0 "lajków" - ilustruje.

Wypowiedź Zuckerberga wskazuje, że Facebook jest świadomy ryzyka związanego z negatywnymi ocenami i szuka innych rozwiązań, tak by nowa funkcja służyła wyrażaniu współczucia, a nie dezaprobaty. Jeżeli Facebook rzeczywiście wprowadzi "przycisk empatii", będzie pierwszy. - Nigdzie nie ma tego "nienegatywnego". Trudno powiedzieć, jak to zadziała - mówi Czaplicka.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 336 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP