Na przestrzeni ostatnich 10 lat dokonała się spora zmiana, której wynikiem jest świadomość współpracy nauki i biznesu w Polsce. Obecnie drzwi wielu uczelni są szeroko otwarte na przedsiębiorstwa, które coraz chętniej sięgają po tego typu wsparcie - powiedziała Magdalena Burnat-Mikosz, Partner, lider zespołu R&D and Goverment Incentives w Europie Środkowej Deloitte.
Jej zdaniem nauka jeszcze nie potrafi efektywnie się promować. - Wiele uczelni uważa, że ktoś kto jest zainteresowany ich wiedzą, sam je znajdzie. Jednak to mówienie o sobie i możliwościach, jakie ma się do zaoferowania, bardzo pomaga w komercjalizacji badań - przyznała ekspertka Deloitte.
Zauważyła także potrzebę rozwijania klastrów. - Kondensowanie wiedzy i potencjału w jednym obszarze przynosi benefity - dodała.
- Warto zastanowić się, jak będą dystrybuowane środki w nowej perspektywie unijnej na tworzenie laboratoriów - także tych w przedsiębiorstwach. Nie powinno się tworzyć nowych bytów, ale rozwijać i pogłębiać wiedzę w tych miejscach, gdzie infrastruktura została już utworzona. Już wiele pieniędzy zostało wydanych na stworzenie infrastruktury - teraz jest czas na wykorzystanie tego potencjału - podsumowała Magdalena Burnat-Mikosz.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ekspertka Deloitte: polskie uczelnie otwierają się na biznes