Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Elektronika i komputery napędzają konsumpcję

Autor: wnp.pl (WGK)
29-04-2014 15:06

Według raportu "Global Powers of Consumer Products 2014" firmy Deloitte, branżę konsumpcyjną zdominowali producenci elektroniki i komputerów. Na czele listy znalazły się firmy Samsung i Apple. Wyniki sprzedaży 250 największych firm z sektora dóbr konsumpcyjnych przekroczyły 3,1 bln dolarów w 2013 roku. Wyzwaniem dla firm jest rosnąca świadomość klientów w zakresie wykorzystywania nowych technologii i związanych z nimi oczekiwań.

W ostatnim zamkniętym roku podatkowym wzrost sprzedaży wyniósł 5,1 proc. Rok wcześniej – 7 proc. W przypadku firm z Ameryki Północnej i Europy odnotowano wzrost na poziomie jedynie 4 proc. W przypadku Europy już drugi rok z rzędu jest to wynik poniżej średniej całego zestawienia.
Dzięki popularności smartfonów i tabletów producenci elektroniki i komputerów utrzymują palmę pierwszeństwa w dorocznym zestawieniu. Nowym wyzwaniem dla firm są zmiany zachowania klientów pod wpływem globalizacji, internetu i rozwoju technologicznego. Przede wszystkim kupujący są bardziej świadomi podejmowanych decyzji i mają większe oczekiwania wobec sprzedawców.

Dlatego ekspansja na rynkach wschodzących rodzi konieczność lepszego zrozumienia i dogłębnego poznania lokalnych kultur, aby lepiej dostosować swe produkty do wymagań klientów. Konsumenci na całym świecie chcą być traktowani w sposób unikalny i spersonalizowany.

– Klient, który korzysta z internetu i ma dostęp do technologii to klient trudny i wymagający, ponieważ ma możliwość wyboru spośród tysięcy produktów. Ma on również dostęp do informacji na ich temat, zarówno pozytywnych i negatywnych. Liczba osób dokonujących zakupów on-line wciąż będzie rosła. W ciągu najbliższych dwóch lat z 30 do 40 proc. wzrośnie w skali globalnej odsetek ludzi będących online. A tylko w tym roku, ludzie na całym świecie wydadzą ponad 1 bln dolarów na zakup technologicznych gadżetów, takich jak tablety i smartfony. Same inteligentne okulary, opaski sportowe oraz inteligentne zegarki zostaną sprzedane za kwotę 3 mld dolarów – komentuje Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.

Firmy z sektora dóbr konsumpcyjnych muszą sprostać rosnącej świadomości klientów. Ponad jedną trzecią z nich (2,5 mld osób na świecie) można określić mianem "aspirujących konsumentów" czułych na punkcie własnego zdrowia, samopoczucia, jakości i warunków produkcji. Z zakupów czerpią przyjemność, ale też w czasie kryzysu nauczyli się oszczędnie gospodarować swoimi pieniędzmi. Dlatego – według autorów raportu – coraz większe znaczenie będą miały produkty luksusowe i wytwarzane ekologicznie z poszanowaniem środowiska naturalnego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP