Emporia, spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą telefonów komórkowych dla seniorów, planuje, że na koniec 2013 roku jej sprzedaż w Polsce wyniesie łącznie 400 tys. sztuk telefonów - poinformował PAP Artur Kostrzewski, dyrektor generalny Emporia Telecom w Polsce.
Nie chciał wypowiadać się co do wyników finansowych Emporii w Polsce, powiedział jedynie, że "od początku tego roku finansowego plan sprzedaży został przekroczony o 70 proc. ilościowo, a przychodowo o 50 proc."
Kostrzewski powiedział też PAP, że Emporia, która współpracuje w Polsce z trzema operatorami komórkowymi: T-Mobile, Plus i Play, liczy, że w pierwszym kwartale przyszłego roku uda się też powrócić do współpracy z Orange.
"Obecnie ok. 10-15 proc. naszej sprzedaży idzie do Play, 25 proc. do Plusa, ok. 50-60 proc. do T-Mobile, zaś zewnętrzna, niezależna sprzedaż stanowi kilka procent" - dodał.
W czwartym kwartale tego roku Emporia planuje uruchomić nową usługę - internetową platformę, która umożliwia łatwe, zdalne zarządzanie telefonami komórkowymi emporia nowej generacji. Przy użyciu platformy można też konfigurować m.in. funkcję połączeń alarmowych oraz sprawdzać położenie telefonu za pośrednictwem GPS.
Emporia pracuje też obecnie nad wprowadzeniem do sprzedaży smartfona dla seniorów, a na początku przyszłego roku planuje wprowadzić urządzenie w formie zegarka z przyciskiem "SOS" dla osób starszych.
"Plan sprzedaży 400 tys. telefonów na koniec 2013 roku uwzględnia już wszystkie te nowe usługi, nowe telefony i smartfony" - powiedział PAP Kostrzewski.
Emporia Telecom to założona w 1991 roku austriacka prywatna firma, która opracowuje, produkuje i sprzedaje telefony komórkowe łatwe w obsłudze, przeznaczone szczególnie dla osób starszych.
Spółka sprzedaje swoje produkty w 30 krajach głównie w Europie, ale też w USA, Hong Kongu i wkrótce planuje też rozpocząć sprzedaż w Australii. W Polsce obecna jest od września 2009 roku.
Według wcześniejszych danych na rynku telefonów komórkowych dla seniorów w 2011 roku głównymi graczami były: spółka MaxCom, która miała ok. 35 proc. udziałów w tym rynku, a także spółka myPhone (należąca do TelForceOne) oraz spółka Emporia, które miały po ok. 32 proc. udziałów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Emporia zakłada sprzedaż 100 tys. telefonów rocznie w Polsce