Ma być intuicyjna w obsłudze, a więc przyjazna użytkownikowi. Mowa o platformie ePUAP. Te – i zmiany wdrożone dzięki przygotowywanej nowelizacji ustawy o informatyzacji - ułatwić mają obywatelom załatwianie spraw urzędowych przez internet.
Tak zdarza się w przypadku serwisów internetowych, które zaczynają oferować usługi niedostępne wcześniej w sieci lub dostępne tylko w niewielkiej skali, np. miasta czy regionu. Taki system musi przejść test, który wykaże błędy i pozwoli je naprawić.
EPUAP to platforma ogólnopolska, która w założeniu powinna być głównym miejscem, odwiedzanym przez tych, którzy chcą załatwić urzędową sprawę. Docelowo ePUAP ma współpracować z innymi systemami centralnymi i regionalnymi, dzięki czemu zawierać będzie spójną listę wszystkich dostępnych usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną (nie tylko tych realizowanych przez ePUAP) oraz umożliwiać ich efektywne wyszukiwanie.
Jak informuje MAC, podległe resortowi Centrum Projektów Informatycznych pracuje nad tym, by uczynić serwis bardziej przyjazny użytkownikom. Dzięki wprowadzanym zmianom ePUAP powinien być łatwiejszy w użyciu, a załatwianie spraw nie będzie wymagało specjalistycznej wiedzy i powinno trwać krócej. Poszukiwanie na stronie odpowiednich funkcji, zakładek czy informacji ma być prostsze, niż dziś, a sposób komunikacji obywateli z urzędami ma przypominać wysyłanie e-maili.
Więcej na temat nowej wersji ePUAP w serwisie www.portalsamorzadowy.pl
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ePAUP stanie się przyjaźniejszy?