XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Ericsson chce rozwijać się w Polsce

Ericsson chce rozwijać się w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zainteresowanie w Polsce zaawansowanymi technologiami doceniają zagraniczne koncerny. Ericsson chce mocno wejść na nasz rynek, m.in. poprzez telefonię 3G, Firma chce też podpisywać tu kolejne kontrakty outsourcingowe.

- Polski rynek telekomunikacyjny rozwija się bardzo szybko. Jesteśmy bardzo otwarci na nowe technologie, dlatego Ericsson nie zamierza przeoczyć takiej możliwości - mówi w rozmowie z "Pulsem Biznesu" Karl-Henrik Sundström, wiceprezes Ericssona odpowiedzialny za finanse.

Ericsson dzieli działalność na trzy główne sektory - budowa sieci, zarządzanie sieciami telekomunikacyjnymi innych firm oraz multimedia. W Polsce największą część przychodów Ericsson ma z pierwszego segmentu. Dlatego też liczy, że dzięki budowaniu sieci telefonii trzeciej generacji przez polskich operatorów jego pozycja na polskim rynku się wzmocni.

- Na początku lat 90. nie byliśmy tak naprawdę obecni w Polsce. Większość rynku miały Lucent, Alcatel i Siemens, które spełniły warunki rządu i kupiły fabryki. My realizowaliśmy tylko kilka projektów. Tym razem nie zamierzamy przepuścić takiej szansy - twierdzi w rozmowie z "PB" Karl-Henrik Sundström.

Jego zdaniem, najwięksi operatorzy w Polsce mogliby sporo zaoszczędzić dzięki tzw. sharenetworking, czyli wspólnym inwestycjom w infrastrukturę.

- Stacje bazowe kosztują setki tysięcy dolarów, z czego tylko 10-15 proc. stanowi sprzęt, na którym zarabiamy my i inni dostawcy, reszta to budowa wieży, grunt i koszty budowy. Tymi kosztami operatorzy mogliby się podzielić - mówi wiceprezes Ericssona. W taki sposób można pokryć zasięgiem nowych usług większość Polski.

- W miastach doradzałbym jednak operatorom budowanie własnych stacji, bo tam, gdzie jest biznes, liczy się nie tylko zasięg, ale też najwyższa jakość usługi - dodaje w "PB" Karl-Henrik Sundström.

Jego zdaniem, telefonia 3G przyjmie się w Polsce szybko, ponieważ jesteśmy bardzo otwarci na nowe technologie. Wystarczy spojrzeć na popularność zwykłej telefonii komórkowej. Ericsson przeprowadził badania, z których wynikało, że jeśli chodzi o chęć korzystania z nowości, plasujemy się na drugim miejscu, zaraz za Japonią. Wtedy firma będzie mogła zarabiać w Polsce także na drugim z trzech filarów swojego biznesu - multimediach.

Szansę widzi też w zarządzaniu sieciami operatorów. W Polsce koncern ma takie kontrakty m.in. z Netią i Polkomtelem. Negocjuje kolejne - czytamy w "Pulsie Biznesu".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ericsson chce rozwijać się w Polsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!