PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Europejczycy nie znają numeru "112"

Autor: wnp.pl (PS)
11-02-2012 13:53

Trzech na czterech Europejczyków nie wie, pod jaki telefoniczny numer alarmowy należy dzwonić podczas podróży w UE.

Jedynie 34 proc. osób, które często podróżują i 26 proc. wszystkich Europejczyków zna „112” jako uniwersalny numer alarmowy, z którego można korzystać w sytuacjach awaryjnych, zarówno w kraju, jak i za granicą.
Opublikowane 10 lutego badanie Eurobarometru wskazuje, że znajomość dostępności tego numeru we własnym kraju i w innych państwach członkowskich utrzymuje się na stałym poziomie od trzech lat.

W celu spopularyzowania tej wiedzy, wielu największych przewoźników kolejowych i lotniczych oraz innych przedsiębiorstw transportowych przyłączyło się do kampanii wiceprzewodniczących: Neelie Kroes i Siima Kallasa. Kampania informacyjna o numerze alarmowym 112 - na biletach elektronicznych, w biuletynach rozdawanych w środkach transportu, na stronach internetowych przedsiębiorstw i za pośrednictwem pracowników - nie pociągnie za sobą kosztów dla podatników.

Z wykazem uczestniczących przedsiębiorstw można się zapoznać na stronie internetowej www.112.eu.

112 to europejski numer alarmowy, pod który można dzwonić bezpłatnie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego na terenie całej UE. Rozmówca uzyskuje połączenie z odpowiednią służbą ratunkową (lokalną policją, strażą pożarną lub lokalnym pogotowiem ratunkowym), a numer ten jest dostępny przez całą dobę.

Numer 112 funkcjonuje obecnie we wszystkich państwach członkowskich UE równolegle z krajowymi numerami alarmowymi (np. 999 lub 110).
Dania, Finlandia, Malta, Holandia, Portugalia, Rumunia oraz Szwecja postanowiły przyjąć numer 112 jako swój jedyny lub podstawowy krajowy numer alarmowy. Numer 112 jest również wprowadzany poza UE m.in. w Chorwacji, Czarnogórze i Turcji. Ukraina zobowiązała się także do wprowadzenia tego numeru w miastach, w których będą się odbywać mecze Euro 2012 (Doniecku, Charkowie, Kijowie i Lwowie), przed rozpoczęciem tych mistrzostw.

W sprawozdaniu KE w sprawie wdrożenia numeru 112, które również opublikowano dziś, przedstawiono języki, jakimi posługują się operatorzy centrów go obsługujących. W języku angielskim można się porozumiewać w 25 państwach (poza Wielką Brytanią, Irlandią i Maltą) – w tym także Polsce, a także w Chorwacji, na Islandii i w Norwegii.

Ponadto w 14 państwach (poza Belgią, Francją i Luksemburgiem) istnieje możliwość przyjmowania zgłoszeń w języku francuskim, w 12 w niemieckim (oprócz Austrii, Belgii, Luksemburga i Niemiec) – także w Polsce – w pięciu po włosku, a w sześciu po rosyjsku (również w Polsce).

W Wielkiej Brytanii centrale obsługujące numery alarmowe mogą korzystać ze wsparcia tłumaczeniowego na 170 języków, natomiast we Francji - analogiczne służby obsługują 40 języków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP