Włoska Eutelia zaoferuje Polakom rozmowy zagraniczne i niskie ceny. Projekt może być wart 300 mln euro. Potrzebne będą kredyty.
Eutelia, jeden z pięciu największych teleoperatorów we Włoszech, będzie docelowo udziałowcem strategicznym Tolpisu.
Nie wiadomo jeszcze, ile pieniędzy Eutelia wyłoży na polskie przedsięwzięcie. Poza zapłatą za rezerwację częstotliwości (102 mln zł) będzie ono obejmowało ogromne inwestycje w infrastrukturę radiową i teleinformatyczną - wyjaśnia "PB".
- Szacujemy, że łączna wartość tego projektu wyniesie 250-300 mln EUR. Te pieniądze zostaną prawdopodobnie wydane przed upływem pięciu lat. Najważniejsze nakłady zostaną poniesione w pierwszych trzech latach - przewiduje na łamach dziennika Roberto Nardini, odpowiedzialny w koncernie Eutelia za operacje zagraniczne.
Oprócz kapitału, który wniosą udziałowcy, firma będzie się posiłkować kredytami. Z oficjalnej prezentacji korporacyjnej Eutelii wynika, że za granicą firma chętnie angażuje się w przedsięwzięcia silnie lewarowane.
- Moim celem jest rozpoczęcie działalności operacyjnej w ciągu pół roku od momentu wydania przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) decyzji rezerwacyjnej, a najpóźniej w ciągu 12 miesięcy - zapowiada w "PB" Roberto Nardini.
W oficjalnym komunikacie Tolpis napisał, że ofertę skieruje głównie do klientów wrażliwych na cenę oraz użytkowników tworzących nisze rynkowe.
- Skoncentrujemy się na tym, w czym jesteśmy już dobrzy we Włoszech. Będziemy celować w Polaków, którzy dużo dzwonią za granicę. Chcemy zostać najatrakcyjniejszym operatorem w tym segmencie. Interesują nas też młodzi klienci, którzy ściągają dużo kontentu. Poza tym będziemy konkurować ceną. Nie chcemy być najtańszym, ale jednym z najtańszych operatorów na polskim rynku - wylicza w "Pulsie Biznesu" Roberto Nardini.
Przedstawiciel Eutelii nie ujawnia, ilu klientów nowy operator może pozyskać w ciągu najbliższych kilku lat. Odniósł się jednak do szacunków Centernetu, do którego trafi druga częstotliwość i który w ciągu pięciu lat chce zdobyć 2,5 mln klientów.
Nowy operator chce świadczyć w Polsce usługi tylko pod jedną marką.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Eutelia zdobędzie polski rynek cenami