XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Eutelia zdobędzie polski rynek cenami

Eutelia zdobędzie polski rynek cenami
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Włoska Eutelia zaoferuje Polakom rozmowy zagraniczne i niskie ceny. Projekt może być wart 300 mln euro. Potrzebne będą kredyty.

Tajemniczy Tolpis (nowa nazwa spółki to Mobyland), który kupi jedną z częstotliwości GSM z zakresu 1800 MHz, przedstawił w "Pulsie Biznesu" zarys swojej strategii.

Eutelia, jeden z pięciu największych teleoperatorów we Włoszech, będzie docelowo udziałowcem strategicznym Tolpisu.

Nie wiadomo jeszcze, ile pieniędzy Eutelia wyłoży na polskie przedsięwzięcie. Poza zapłatą za rezerwację częstotliwości (102 mln zł) będzie ono obejmowało ogromne inwestycje w infrastrukturę radiową i teleinformatyczną - wyjaśnia "PB".

- Szacujemy, że łączna wartość tego projektu wyniesie 250-300 mln EUR. Te pieniądze zostaną prawdopodobnie wydane przed upływem pięciu lat. Najważniejsze nakłady zostaną poniesione w pierwszych trzech latach - przewiduje na łamach dziennika Roberto Nardini, odpowiedzialny w koncernie Eutelia za operacje zagraniczne.

Oprócz kapitału, który wniosą udziałowcy, firma będzie się posiłkować kredytami. Z oficjalnej prezentacji korporacyjnej Eutelii wynika, że za granicą firma chętnie angażuje się w przedsięwzięcia silnie lewarowane.

- Moim celem jest rozpoczęcie działalności operacyjnej w ciągu pół roku od momentu wydania przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) decyzji rezerwacyjnej, a najpóźniej w ciągu 12 miesięcy - zapowiada w "PB" Roberto Nardini.

W oficjalnym komunikacie Tolpis napisał, że ofertę skieruje głównie do klientów wrażliwych na cenę oraz użytkowników tworzących nisze rynkowe.

- Skoncentrujemy się na tym, w czym jesteśmy już dobrzy we Włoszech. Będziemy celować w Polaków, którzy dużo dzwonią za granicę. Chcemy zostać najatrakcyjniejszym operatorem w tym segmencie. Interesują nas też młodzi klienci, którzy ściągają dużo kontentu. Poza tym będziemy konkurować ceną. Nie chcemy być najtańszym, ale jednym z najtańszych operatorów na polskim rynku - wylicza w "Pulsie Biznesu" Roberto Nardini.

Przedstawiciel Eutelii nie ujawnia, ilu klientów nowy operator może pozyskać w ciągu najbliższych kilku lat. Odniósł się jednak do szacunków Centernetu, do którego trafi druga częstotliwość i który w ciągu pięciu lat chce zdobyć 2,5 mln klientów.

Nowy operator chce świadczyć w Polsce usługi tylko pod jedną marką.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Eutelia zdobędzie polski rynek cenami

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!