XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Facebook poprawia ochronę prywatności

Facebook poprawia ochronę prywatności
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Po fali krytyki portal społecznościowy Facebook postanowił zwiększyć ochronę danych swych 400 milionów użytkowników na całym świecie. Domyślne ustawienia znacznie ograniczają zakres publicznie dostępnej informacji o każdym z użytkowników.

"Financial Times" podkreśla w piątek w artykule na ten temat, że kontrola prywatności na Facebooku, dotychczas "absurdalnie skomplikowana", zostaje uproszczona.

Facebook popadł w tarapaty, gdy zaczął publikować wiele informacji o swoich użytkownikach - łącznie z nazwiskiem, zdjęciem i listą przyjaciół - i dzielić się tymi danymi z innymi portalami, pomagając im w personalizowaniu ich usług. Był to kolejny etap stopniowego rozluźniania zasad kontroli prywatności przez wprowadzanie coraz bardziej liberalnych ustawień domyślnych i zmuszanie użytkowników do skomplikowanych operacji, jeśli nie chcieli, by ich niektóre dane nie były publicznie dostępne. Praktyka pokazała, że było to mozolne i nie dla wszystkich zrozumiałe.

"Financial Times" wskazuje, że dominującym modelem funkcjonowania startujących portali internetowych jest oferowanie usług za darmo w nadziei na przyszłe zyski. Dane o użytkownikach chętnie wykorzystuje się więc potem do zindywidualizowanego adresowania reklamy. Zawierane są też umowy o wymianie danych z innymi portalami.

Współzałożyciel i szef Facebooka, 26-letni Mark Zuckerberg zapowiada, że zaostrzona ochrona prywatności nie zostanie w przyszłości "rozcieńczona". "Financial Times" uważa jednak, że europejskie i amerykańskie agendy, zajmujące się ochroną danych, powinny mu się uważnie przyglądać.

"Financial Times" pisze, że dotychczas większość ludzi jest skłonna powierzać firmom internetowym swe dane osobowe, choć może to nie być rozsądne. Niczego nie dostaje się za darmo - konkluduje dziennik i podkreśla, że dotyczy to także bezpłatnych portali społecznościowych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Facebook poprawia ochronę prywatności

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!