XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Facebook się zmienia, by nadążyć za trendami

Facebook się zmienia, by nadążyć za trendami
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zmiany zaproponowane przez serwis społecznościowy Facebook to podążanie za obecnymi w internecie trendami, na razie jednak trudno ocenić, czy usprawnią one korzystanie z serwisu - powiedział PAP specjalista badający strony internetowe, Marcin Wszołek.

Facebook zapowiedział wprowadzenie zmian w elementach swojego serwisu. W news feed, czyli na pierwszej stronie, która wyświetla się po zalogowaniu do serwisu, zdjęcia i wpisy będą bardziej eksponowane niż do tej pory. Użytkownicy będą mogli równolegle wyświetlać kilka tzw. strumieni wiadomości. Obecnie jest tylko jeden strumień, po zmianach będzie można jednocześnie obok siebie zobaczyć wiadomości np. od znajomych, z profili firmowych, z profili artystów czy celebrytów.

Dodatkowo, wiadomości, które będą pojawiać się w głównej części profilu użytkownika, wyświetlać się będą chronologicznie, a nie - jak obecnie - w zależności od liczby komentarzy. Wygląd serwisu będzie taki sam na tabletach, smartfonach i komputerach.

Zmiany mają zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni; na razie dostępne są dla wybranych użytkowników.

Zdaniem Marcina Wszołka z Instytutu Grafiki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, badającego użyteczność stron internetowych, zaprezentowane zmiany w portalu to podążanie za trendami w internecie. "Dziwi mnie, że zmiany, które wprowadza Facebook, są rozwiązaniami zaproponowanymi przez Google+ (serwis społecznościowy rozwijany przez twórcę wyszukiwarki internetowej Google), to podążanie za trendami w sieci, czyli duże zdjęcia, więcej multimediów" powiedział PAP Wszołek.

Jego zdaniem nie wszystkim użytkownikom te rozwiązania będą się podobać. "Dla ludzi, którzy nie przepadają za multimediami, to może być problem" - uważa Wszołek.

Ekspert zwraca uwagę, że obecnie trudno ocenić, jak nowe zmiany wpłyną na korzystanie z serwisu, bo na razie mamy do czynienia z prezentacjami. "Na pewno zaletą jest uproszczenie profili użytkowników, ale jak to będzie działać faktycznie, to zobaczymy, gdy te zmiany pojawią się w serwisie" - zastrzegł Wszołek.

Serwis społecznościowy Facebook umożliwia zarejestrowanym użytkownikom tworzenie grup znajomych, wymienianie się wiadomościami, zdjęciami i filmami. Serwis powstał w 2004 roku; w październiku 2012 r. liczba użytkowników wynosiła ponad miliard osób.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Facebook się zmienia, by nadążyć za trendami

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!