PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook w Polsce rozwija się "najlepiej we wschodniej Europie"

Autor: PAP
12-06-2013 20:31

"Polska jest dla nas najbardziej rozwijającym się rynkiem w Europie środkowo-wschodniej" - powiedziała w Gdańsku wiceprezydent firmy Facebook Carolyn Everson podczas rozpoczętego w środę Mediarun Festival.

To impreza z udziałem kilkuset osób, liderów biznesu i marketingu z Polski i zagranicy, której celem jest prezentacja najnowszych trendów w zarządzaniu i marketingu.
"W Polsce jest 11 milionów użytkowników Facebooka, z czego trzy czwarte korzysta z niego codziennie. Połowa Polaków ma dostęp Facebooka na urządzeniach mobilnych. Macie naprawdę ogromne możliwości" - mówiła Everson, która jest szefową zespołu odpowiadającego za globalne rozwiązania marketingowe dla najważniejszych strategicznych klientów FC oraz globalnych agencji współpracujących z serwisem. Sprawuje również nadzór nad strategią medialną, sprzedażą reklam i zarządzaniem projektami marketingowymi realizowanymi na Facebooku. Jest to jej pierwsza wizyta w Polsce.

Podkreśliła, że Facebook jest bardzo skutecznym narzędziem do rozwoju biznesu. Jako przykład podała historię dwóch polskich kobiet - Małgorzaty i Magdaleny - które po podróży do Mediolanu zapragnęły sprzedawać włoskie buty w Polsce. "Dziś dzięki Facebookowi mają już 12 tysięcy klientów" - dodała wiceszefowa Facebooka.

Everson przypomniała, że Facebook ma na całym świecie ponad miliard użytkowników, z czego 750 mln używa tego portalu w sposób mobilny.

"Co daje Facebook marketingowi? Przede wszystkim pozwala lepiej opowiadać historie i dzielić się z nimi na wielką skalę. Dla osób korzystających marketingowo z Facebooka jedną z kluczowych spraw jest określenie grupy docelowej przekazu" - wyjaśniła Everson.

O oddziaływaniu na zmysły człowieka w budowaniu marki produktu mówił natomiast Michał Kornacki z agencji Internet Media Services. "Marketing sensoryczny, mimo że wszyscy mamy od urodzenia pięć zmysłów, jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Większość działań reklamowych odnosi się do wzroku, co sprawia, że marki tracą swoją moc przyciągania, będąc łudząco do siebie podobne" - tłumaczył.

"Przeciążony natłokiem reklam klient nie jest już w stanie udźwignąć więcej komunikatów. W tej sytuacji najważniejszym zadaniem staje się budowanie lojalności" - ocenił przedstawiciel IMS.

Pierwszym krokiem w kierunku opracowania marketingu zmysłowego jest przeprowadzenie audytu sensorycznego. To proces poszukiwania zmysłowych atrybutów towaru.

Z badań wykonanych w 13 krajach na świecie, w tym w Polsce, wynika, że lojalność klienta wobec marki rośnie o 30 procent, gdy angażuje ona więcej niż jeden zmysł i aż o 70 proc. gdy w przekazie marketingowym łączy ze sobą trzy zmysły.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 599 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP