W tym roku światowe wydatki firm na rozwiązania Big Data wyniosą 130 mld dolarów, jednak w Polsce zaledwie 8 proc. firm analizuje ogromne zbiory danych – wynika z analiz firmy IDC. Dużo przedsiębiorstw nie jest jeszcze gotowych na zaawansowaną analitykę – według raportu Capgemini Big & Fast Data jedynie 27 proc. badanych przedsiębiorstw uznało wdrożone projekty Big Data za udane.
Trudna sytuacja w segmencie analityki wynika z tego, że firmy przetwarzają nieaktualne informacje. Obecnie ponad 60 proc. przechowywanych danych stanowią kopie przestarzałych rekordów. Tymczasem decyzje, niezależnie od branży, muszą być podejmowane w czasie rzeczywistym: firma odzieżowa powinna wiedzieć w jakim tempie sprzedaje się jej najnowsza kolekcja, pracownicy opieki zdrowotnej muszą możliwe najszybciej zidentyfikować ognisko choroby zakaźnej, by zapobiec jej dalszemu rozprzestrzenianiu, banki powinny na bieżąco śledzić sytuację geopolityczną, by trafnie podejmować działania inwestycyjne w skali makro, natomiast przedsiębiorstwo produkcyjne dzięki odpowiednio szybkiemu wykryciu wady zareagować w mgnieniu oka tak, by kolejny produkt trafiający na taśmę montażową był jej pozbawiony. Do tego potrzebne są jak najświeższe dane.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fast Data ważniejsza od Big Data