PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy i usługi - tego poszukują Polacy w Internecie

Autor: wnp.pl (WGK)
12-01-2014 14:16

Calebryci i gwiazdy Internetu, choć cieszą się ogromną popularnością, nie są tak chętnie wyszukiwani jak fryzjerzy czy pizzerie.

Rozrywka rozrywką, ale Polacy w sieci poszukują głównie informacji użytecznych. W wyszukiwarkach częściej zadawano pytania o usługi takie jak fryzjer czy pizzeria, niż o gwiazdy ekranu lub osobowości internetowe.
Z badań programu Trusted Trader (TT) wynika, że pizzerii i zakładów fryzjerskich Polacy szukali w ubiegłym roku średnio ponad milion razy miesięcznie, czyli częściej niż np. informacji o Ewie Chodakowskiej – trenerce fitness, niekwestionowanej gwieździe polskiego Internetu z niemal 700 tys. „polubień” na Facebooku.

Zmieniają się sposoby wyszukiwania: książki telefoniczne czy katalogi firm odchodzą w przeszłość. Niemal 500 ankietowanych w ramach badań zleconych przez TT zgodnie przyznało, że źródłem informacji jest Internet. Dodatkowo, 60 proc. osób zasięga informacji u znajomych, 7 proc. zwraca uwagę na szyldy na ulicach, a tylko jeden procent przegląda książki telefoniczne i tzw. yellow pages – spisy firm.

Czego szukają internauci? Prawie trzy czwarte zgłębia informacje o e-sklepach, ponad 40 proc. – o znanych, dużych markach, a niemal jedna trzecia – o lokalnych firmach usługowych (zakłady usługowe, placówki medyczne itp.). Takie hasła jak jak fryzjerstwo, kosmetyczka, pizzeria, restauracja, a także hotele i agroturystyka były w 2013 roku wyszukiwane przez Polaków tak często.

– Frazy związane z tymi branżami były wyszukiwane w Google średnio ponad milion razy miesięcznie – mówi Dawid Urbańczyk, ekspert programu Trusted Trader.

Ankietowani zgodnie twierdzili, że przede wszystkim interesują ich opinie o firmach. Jedna dziesiąta ocenia też wygląd strony internetowej, a co setny sprawdza certyfikaty i polecenia zamieszczone na stronach WWW.

– Okazuje się więc, że stwierdzenie „jeśli nie ma cię w Internecie to nie istniejesz”, które trąci dziś banałem, trzeba by zamienić na „jesteś taki, jakim opisują cię w Internecie”. Wygląda też na to, że prawie nikt nie traktuje poważnie certyfikatów, czy programów oceniających rzetelność finansową firm, które są dziś tak modne w Polsce – mówi Dawid Urbańczyk. Bo to właśnie opinia o firmie, pozostawiona niejednokrotnie przez anonimowe osoby, ma zasadniczy wpływ na decyzję o wyborze.

Oczywiście część opinii to oszczerstwa i oskarżenia, jednak wśród nich pojawia się także rzeczowa krytyka. A ta pozwala firmom analizującym wpisy internautów usprawniać własna działalność – od klientów dowiadują się o problemach do rozwiązania: np. płatnościach, obsłudze klienta, czy zbędnych formalnościach. Dlatego ważne, żeby przedsiębiorcy zachęcali użytkowników do wystawiania opinii bez względu na zamiłowanie części internautów do publikowania informacji negatywnych czy wręcz obraźliwych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP