Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy.net: wyniki badań promocji w Internecie

Autor: (PR/JM)
07-07-2008 08:46

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz prosty i zrozumiały przekaz, to najważniejsze czynniki gwarantujące sukces promocji w Internecie – takie wnioski płyną z wyników badania przeprowadzonego na firmach przez Firmy.net.

Badanie Firmy.net - niedawno powstałego portalu, który umożliwia kompleksową promocję firm w Internecie - miało postać ankiety internetowej. Zostało przeprowadzone w okresie od 1 do 15 marca 2008 na grupie 1000 przedsiębiorstw zarejestrowanych w portalu. Celem badania było poznanie potrzeb i motywacji firm, które zdecydowały się zainwestować w budowanie swojego wizerunku w sieci i dzięki temu wiedzę na temat skutecznej reklamy mogły czerpać już z własnych doświadczeń. Ankietowani odpowiadali na pięć pytań, w których mieli za zadanie m.in. wskazać najważniejsze ich zdaniem cechy skutecznej reklamy w Internecie, a także konsekwencje braku internetowej promocji.
Jako najbardziej efektywną metodę promocji w Internecie przebadane firmy wskazały skuteczne pozycjonowanie oraz łatwość wyszukania firmy w wyszukiwarkach (35 proc. odpowiedzi).

Według respondentów, istotne jest także szczegółowe, jasne, czytelne opisanie firmy i jej produktów czy usług (19 proc. odpowiedzi), a także możliwość zamieszczenia kompletnych i aktualnych danych kontaktowych firmy wraz z jej lokalizacją na mapie (15 proc. odpowiedzi).

Aż 50 proc. respondentów uznało, iż uniwersalne cechy każdej reklamy w Internecie to przede wszystkim - przejrzystość, czytelność i zrozumiałość. Na dalszych miejscach znalazły się m.in. zwięzłość przekazu(13,5 proc.), walory wizualne (12 proc.), oryginalność (12 proc.).

Na pytanie: „Dlaczego wybrałeś właśnie te cechy?”, aż 37,5 proc. firm odpowiedziało, iż są one najbardziej skuteczne i w największym stopniu wpływają na pozyskanie nowych klientów. Jedna czwarta badanych wskazała cechy, które byłyby zarazem najbardziej pożądane w reklamie ich własnej firmy. Zdecydowana większość firm (62,5 proc.) jako najważniejsze z własnego punktu widzenia uznaje przejrzystość i czytelność reklamy, co umożliwia jej pełne i łatwe zrozumienie. Z tego samego powodu ankietowani cenią pozycjonowanie (12,5 proc.) oraz kompletne informacje o firmie (12,5 proc.).

Firmy.net jest prowadzony przez NNV AG – działającą w całej Europie, szwajcarską firmę związaną z branżą hostingową i marketingiem internetowym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP