PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy powinny koncentrować się na optymalizacji relacji z klientami (CRM)

Autor: wnp.pl (JM)
21-01-2010 08:38

- W okresie gorszej koniunktury czas, a co za tym idzie koszt, pozyskiwania nowych klientów zdecydowanie się zwiększył – uważa Marcin Choiński, Architekt Rozwiązań Business Intelligence Centrum Badawczo-Rozwojowe, Comarch SA. - Tymczasem utrzymanie klienta jest wielokrotnie tańsze od pozyskania nowego.

Zdaniem naszego rozmówcy, optymalizacja procesów związanych z zarządzaniem relacjami z klientami (CRM) jest więc kluczowym elementem, na którym firmy powinny koncentrować się w czasie kryzysu.

- W ramach tzw. Analitycznego CRM (ACRM) wyróżnić można analizy takie, jak przewidywanie odchodzenia klientów (churn), sprzedaż obecnym klientom produktów wyższej klasy (up-sell), oraz innej kategorii (cross-sell), modelowanie odpowiedzi na kampanie marketingowe (response modeling), czy analizy koszyka zakupów (market basket analysis) – wylicza Marcin Choiński. - Wyniki uzyskane z tego typu zastosowań systemów BI pozwalają utrzymać klientów, zwiększyć ich zadowolenie i lojalność oraz przede wszystkim podnieść wskaźniki sprzedaży oraz zredukować koszty.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP