PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy telekomunikacyjne zamiast odłączać klientom telefon, zażądają kaucji

Autor: Dziennik Gazeta Prawna
17-03-2010 05:55
Firmy telekomunikacyjne zamiast odłączać klientom telefon, zażądają kaucji

Operator wyłączył ci komórkę, bo spóźniłeś się z rachunkiem? To już ostatni raz. Sąd antymonopolowy uznał, że to nielegalne. Firmy telekomunikacyjne muszą zmienić dotychczasowe umowy. - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Dotychczas odcinanie klientom połączeń telefonicznych, dostępu do internetu czy roamingu było podstawową bronią operatorów w dochodzeniu swoich należności. Sąd ochrony konkurencji i konsumentów uznał, że telefon jest dobrem cywilizacyjnym, a pozbawienie możliwości korzystania z niego może mieć tylko charakter wyjątkowy. Za proceder szczególnie dotkliwy i nielegalny sąd uznał odłączenie naraz wszystkich usług operatora – na przykład telefonu i internetu – w momencie gdy klient nie zapłacił rachunku tylko za jedną.

A to oznacza, że sieci komórkowe będą musiały zmienić swoje regulaminy i umowy z klientami. Operatorzy tłumaczą, że nie walczą z zapominalskimi klientami, ale ewidentnymi oszustami i naciągaczami. Zapowiadają też, że sięgną po inne środki walki z nieuczciwymi klientami – będą żądać kaucji na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP