PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy tracą miliony przez awarie IT

Autor: WNP.PL (WGK)
15-12-2014 19:03
Firmy tracą miliony przez awarie IT

Okazuje się, że przeciętnie w przedsiębiorstwach nieplanowane przestoje aplikacji zdarzają się 13 razy w roku (częściej niż raz na miesiąc) i przynoszą koszty oceniane na 1,4 do 2,3 mln dolarów rocznie w m.in. utraconych przychodach i spadku produktywności.

Fot. Fotolia

82 proc. dyrektorów IT przyznaje, że nie jest w stanie spełnić wymagań firmy w zakresie stałego i natychmiastowego dostępu do usług IT. Awarie aplikacji kosztują przedsiębiorstwa średnio po ponad 2 miliony dolarów rocznie, a nieplanowane przestoje aplikacji zdarzają się częściej niż raz na miesiąc - wynika z raportu Veeam Data Center Availability Report 2014.

Według raportu ponad 90 proc. szefów IT czuje presję związaną z wymogiem szybszego odzyskiwania danych, ograniczania finansowych konsekwencji spowodowanych nieplanowanymi przestojami, a także częstszym tworzeniem kopii zapasowych, które zmniejsza ryzyko utraty danych. Rosnąca presja wiąże się z rosnącej częstotliwości kontaktów pomiędzy klientami, partnerami, dostawcami i pracownikami (65 proc. respondentów), potrzeby dostępu do aplikacji w różnych strefach czasowych (56 proc.), rosnącej popularności urządzeń mobilnych (56 proc.), pracy poza typowymi godzinami (54 proc.) oraz rosnącego stopnia automatyzacji w zakresie podejmowania decyzji i obsługi transakcji (53 proc.).
Okazuje się, że przeciętnie w przedsiębiorstwach nieplanowane przestoje aplikacji zdarzają się 13 razy w roku (częściej niż raz na miesiąc) i przynoszą koszty oceniane na 1,4 do 2,3 mln dolarów rocznie w m.in. utraconych przychodach i spadku produktywności. Ponieważ jedna na sześć prób przywrócenia kopii zapasowej kończy się niepowodzeniem, przy 13 przestojach rocznie przynajmniej dwa razy dane zostają bezpowrotnie utracone. Koszty takich strat przypadające na przedsiębiorstwo ocenia się na co najmniej 682 tys. dolarów rocznie.

Działy IT mają też problemy z osiągnięciem zakładanego czasu przywracania krytycznych danych po awarii. - Dostępność usług informatycznych jest obecnie ważniejsza, niż kiedykolwiek. Pomimo to branża IT wciąż zawodzi przedsiębiorstwa, które uznały, że muszą pogodzić się z przestojami, a ciągłość funkcjonowania firmy jest zwykłą fantazją - podsumowuje Ratmir Timashev, dyrektor generalny firmy Veeam.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP