PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

FŁT-Kraśnik SA usprawnia procesy dzięki IFS APPLICATIONS

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę IFS
23-04-2012 10:46

Fabryka Łożysk Tocznych - Kraśnik SA, największy polski producent łożysk tocznych, aby zwiększyć efektywność działań operacyjnych, zainwestowała w zintegrowany system wspomagający zarządzanie - IFS ApplicationsTM. Dzięki wdrożeniu systemu usprawniono realizację procesów w najważniejszych obszarach biznesowych, takich jak finanse, produkcja, gospodarka magazynowa i gospodarka remontowa.

W Fabryce Łożysk Tocznych w Kraśniku informatyka ma długie tradycje. Już w latach 70. do przetwarzania danych wykorzystywano w firmie polski superkomputer Odra. W roku 2000 firma przeszła na nowsze technologie, a wysłużoną Odrę zastąpiły komputery PC. Dział informatyki od początku swego istnienia przygotowywał własne rozwiązania projektowe i programistyczne. Stworzono m.in. oprogramowanie do rozliczania płac i do wspomagania zarządzania magazynem i sprzedażą, system finansowo-księgowy i moduły do usprawnienia produkcji.
Oprogramowanie nie było ze sobą zintegrowane i nie zapewniało użytkownikom możliwości pracy w tym samym czasie na tych samych, aktualnych danych. Problemem był brak systemu obiegu dokumentów i możliwości pracy grupowej w sieci. Ponadto wykorzystywane w firmie oprogramowanie systemowe i sieciowe było już przestarzałe i nie stwarzało możliwości dalszego rozwoju. W tej sytuacji odkładanie w czasie decyzji o inwestycji w IT zagrażało bezpieczeństwu funkcjonowania przedsiębiorstwa.

"Zdawaliśmy sobie sprawę, że przestarzałe technologie zwiększają ryzyko, że w pewnym momencie nie będziemy mogli sprawnie funkcjonować w dotychczasowym środowisku IT. Tym bardziej, że zakres stosowania informatyki w firmie jest szeroki. Poszukiwaliśmy więc bezpiecznego rozwiązania, które pozwoliłoby nam dalej spokojnie działać" - wyjaśnia Tomasz Skorupa, Kierownik Projektu Wdrożenia w FŁT-Kraśnik SA.

W 2005 r. rozpoczęto przygotowania do wyboru zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP. W pierwszej fazie przygotowań przeprowadzono szczegółową analizę przedwdrożeniową, opisano realizowane w firmie procesy biznesowe oraz zdefiniowano cele i przewidywane korzyści z wdrożenia
systemu zintegrowanego. Na tej podstawie sformułowano wymagania wstępne i przygotowano zapytanie ofertowe, które zostało skierowane do dostawców.

WYBÓR SYSTEMU ERP

W celu jak najlepszego przeglądu rynku dostawców systemów klasy ERP przyjęto zasadę dwuetapowego wyboru. Pierwszy etap posłużył do szerokiego przebadania potencjalnych dostawców, m.in. pod względem wiarygodności, kosztów wdrożenia oraz świadczonych usług wsparcia technicznego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP