PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gazowy monopolista coraz bliżej obsługi klientów

Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
11-02-2008 14:42
Gazowy monopolista coraz bliżej obsługi klientów

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo realizuje szereg dużych projektów informatycznych. Największy – wdrożenie systemu obsługi klientów dopiero przed koncernem. I walka firm informatycznych o ten prestiżowy kontrakt.

O planach wdrożenia centralnego systemu, który będzie rozliczał odbiorców gazu (tzw. systemu bilingowego) informowaliśmy na łamach wnp.pl już w czerwcu 2007 r. Do tej pory nie zapadły w tej sprawie wiążące decyzje. Inwestycja PGNiG nabiera jednak tempa.
- Jesteśmy w przededniu przygotowania zapytania ofertowego, które pozwoli wybrać doradcę w sprawie wyboru systemu obsługi klienta. Wybór firmy doradczej, która pomoże opisać system, nastąpi za około dwa miesiące. Interesuje nas system kompleksowy, złożą się na niego 3 podstawowe systemy – biling, CRM i contact center, oraz inne mniejsze aplikacje wspomagające obsługę klientów – informuje Zbigniew Prussak, dyrektor działu informatyki PGNiG S.A..

Wdrożenie będzie jednym z największych projektów dotyczących informatycznej obsługi klienta w Polsce. PGNiG obsługuje 6,5 miliona klientów indywidualnych oraz kilkunastu klientów instytucjonalnych, o kluczowym dla spółki znaczeniu.

Według luźnych szacunków mediów, które informowały o planach informatyzacji gazowego monopolisty, koszt wdrożenia tak dużego systemu obsługi klienta może wynieść kilkaset milionów złotych.

Nic dziwnego, że o wdrożenie będą walczyli najwięksi dostawcy oprogramowania biznesowego. Największe szanse na kontrakt mają firmy SAP i Oracle. PGNiG od kilku lat wdraża system ERP marki SAP w swojej centrali. Jednak według przedstawicieli PGNiG nie oznacza to, że firma będzie preferowana w przetargu na nowy system. Oracle zaś od dawna deklaruje chęć wygrania kontraktu z koncernem. Na razie firma może pochwalić się jednym dużym wdrożeniem system bilingowego (Oracle Customer Care & Billing for Utilities marki SPL) w Polsce, w Vattenfall Sales Poland. Ma też doświadczenie we wdrożeniu systemu bilingowego Peoplesoft w dawnej Mazowieckiej Spółce Gazownictwa.

To nie będzie koniec projektów IT w PGNiG. Już za około tydzień koncern wybierze firmę doradczą, która pomoże sporządzić strategię informatyzacji całej grupy kapitałowej. Dzięki strategii grupa obierze odpowiednie kierunki trwającej restrukturyzacji obsługi informatycznej koncernu (to aktualnie największe wyzwanie informatyków w PGNiG). Dokument ten pomoże również zastanowić się nad kolejnymi inwestycjami informatycznymi.

PGNiG zastanawia się m.in. nad wdrożeniem branżowych systemów, które wesprą pracę część wydobywczo-przesyłowej.

- Już nasza nazwa wskazuje, że nie zajmujemy się tylko dystrybucją gazu, ale m.in. górnictwem, wydobyciem, które także potrzebuje wsparcia ze strony IT. Zastanawiamy się nad wdrożeniem branżowego systemy typu SAP for Oil & Gas (SAP dla branży naftowo-gazowej) – opowiada Zbigniew Prussak.

SAP for Oil & Gas posiadają w Polsce dwie firmy – Lotos i PKN Orlen. Czas pokaże, czy PGNiG będzie trzecim użytkownikiem tych branżowych aplikacji.

Więcej na temat informatyzacji grupy PGNiG przeczytasz tutaj. Artykuł pochodzi z miesięcznika "Nowy Przemysł" z września 2007 r.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP