Gazprom coraz bardziej rozbudowuje swój medialny holding i chce do niego dodać pierwszą w Rosji telewizję w internecie.
Zdaniem dziennika "Kommiersant", cytowanego przez "GW", dzięki tej transakcji gazowy koncern zyska technologiczną platformę do emisji programów produkowanych przez inne spółki medialnego ramienia Gazpromu. Już teraz w RuTube umieszczono 1,3 tys. plików wideo programów kontrolowanej przez gazowy koncern stacji telewizyjnej NTV. W przyszłości NTV i TNT, kolejny kanał telewizyjny Gazpromu, mogą produkować programy specjalnie do emisji w RuTube. A z czasem powszechnie dostępny dziś serwis internetowy może ułatwić Gazprom-media uruchomienie pierwszego w Rosji kanału telewizyjnego w internecie.
Taka strategia odpowiada światowym trendom. Coraz więcej ludzi na świecie ogląda telewizję na ekranie komputera podłączonego do internetu zamiast na ekranie klasycznego odbiornika TV. Według danych firmy doradczej eMarketer liczba Amerykanów oglądających telewizję online wzrośnie ze 107,7 mln osób w 2007 r. do 157 mln na koniec obecnej dekady.