Gazprom coraz bardziej rozbudowuje swój medialny holding i chce do niego dodać pierwszą w Rosji telewizję w internecie.
Gazprom-media zamierza przejąć kontrolę nad firmą, do której należy popularny serwis internetowy RuTube. To rosyjski odpowiednik amerykańskiego serwisu YouTube, na którym można umieszczać powszechnie dostępne w internecie pliki wideo. RuTube codziennie odwiedza ok. 400 tys. internautów - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Zdaniem dziennika "Kommiersant", cytowanego przez "GW", dzięki tej transakcji gazowy koncern zyska technologiczną platformę do emisji programów produkowanych przez inne spółki medialnego ramienia Gazpromu. Już teraz w RuTube umieszczono 1,3 tys. plików wideo programów kontrolowanej przez gazowy koncern stacji telewizyjnej NTV. W przyszłości NTV i TNT, kolejny kanał telewizyjny Gazpromu, mogą produkować programy specjalnie do emisji w RuTube. A z czasem powszechnie dostępny dziś serwis internetowy może ułatwić Gazprom-media uruchomienie pierwszego w Rosji kanału telewizyjnego w internecie.
Taka strategia odpowiada światowym trendom. Coraz więcej ludzi na świecie ogląda telewizję na ekranie komputera podłączonego do internetu zamiast na ekranie klasycznego odbiornika TV. Według danych firmy doradczej eMarketer liczba Amerykanów oglądających telewizję online wzrośnie ze 107,7 mln osób w 2007 r. do 157 mln na koniec obecnej dekady.
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS