Kolejne firmy chcą produkować ultratanie laptopy, mimo że rynek tego sprzętu zaczyna się nasycać - informuje Rzeczpospolita.
Według gazety to próba wejścia na rynek opanowany przez tajwańskiego Asusa, którego EeePC - kosztujący zaledwie 300 dolarów - znalazł na świecie już prawie 2 mln nabywców (od premiery, która miała miejsce w październiku 2007 r.).
"Rz" zwraca jednak uwagę, że decyzja trzech gigantów może być spóźniona. Oprócz Asusa swoje produkty w tej klasie oferują już takie firmy jak Lenovo, HP i Intel. Poza tym mimo ogromnej popularności Asusa Eee w pierwszym półroczu 2008 roku sprzedano o 300 tys. mniej tych urządzeń, niż zakładała prognoza.
Tajwańska firma deklaruje jednak optymistycznie, że prognoza przewidująca sprzedaż do końca bieżącego roku 5 mln EeePC nadal jest realna.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Gęściej na rynku producentów tanich laptopów