XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Globalizacja pożera polskie marki

Globalizacja pożera polskie marki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

TP SA, Era, POP – za kilka lat tych nazw może już nie być. Światowe koncerny bez żalu rezygnują z niepasujących do ich strategii marek

Niedawno Netia kupiła Tele2 Polska razem z bazą ponad 700 tys. klientów. Użytkowników Tele2 Netia chętnie przejmie, ale marki tej firmy już nie, chociaż Tele2 promowało ją od 2003 r. kosztem co najmniej 100 mln zł. Wartość marki Tele2 można oszacować na 80 – 90 mln zł - pisze "Rzeczpospolita".

– Klienci lepiej postrzegają naszą markę, a oszczędności na promowaniu tylko jednego brandu wyniosą 10 mln zł rocznie – tłumaczył Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.

Grupa France Telecom szacowała oszczędności na unifikacji swoich licznych marek na 200 mln euro. Ofiarą tych oszczędności może paść marka Telekomunikacji Polskiej, warta według ostatniego raportu "Rzeczpospolitej" ok. 2,5 mld zł. Zastąpienie jej globalną marką Orange było sygnalizowane już w 2007 r., ale operator się wycofał. Oficjalnie utrzymuje, że żadnych decyzji jeszcze nie ma. Możliwe, że pod markę Orange przejdzie większość usług grupy, w tym dostęp do Internetu i usługi dla biznesu, a Telekomunikacja Polska będzie obejmować tylko detaliczne usługi głosowe - czytamy w "Rzeczposoplitej".

– To się wcześniej czy później powinno wydarzyć. Polska nie uniknie globalnych trendów, a unifikacja marek oznacza dla dużych operatorów oszczędności na kosztach marketingu. Telekomunikacja Polska jest jednak marką długo obecną na rynku i jej zmiana będzie trudniejsza niż w przypadku telefonii komórkowej – mówi Marcin Anklewicz z firmy doradczej Acropolis Advisory.

Mniej tajemnicza niż TP jest Polska Telefonia Cyfrowa. Nieznany jest jeszcze termin wprowadzenia marki T-Mobile, ale zarząd PTC nie kryje, że właściwie czeka tylko na rozstrzygnięcie sporu z Vivendi. Finał tego sporu oznacza koniec marki Era i TakTak, których wartość można szacować na 1,8 mld zł. Co do marki Heyah (345 mln zł), na rynku spekuluje się, że zostanie sprzedana firmie, która prowadziłaby ją dalej, korzystając z sieci PTC.

Dopóki nie rozstrzygnie się spór właścicieli Polkomtelu, los marki Plus będzie niezagrożony.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Globalizacja pożera polskie marki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!