Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Google będzie uczył przedsiębiorców

Autor: wnp.pl (WGK)
27-11-2015 15:01
Google będzie uczył przedsiębiorców
Fot. Fotolia

Google uruchamia bezpłatną platformę edukacyjną mającą rozwijać umiejętności internetowe polskich przedsiębiorców. Zainteresowani mogą skorzystać z różnego rodzaju kursów opartych o materiały wideo i zapoznać się z historiami sukcesu polskich firm, które rozwinęły się dzięki obecności w sieci. Według badania Millward Brown w ubiegłym roku tylko co trzeci polski przedsiębiorca podjął działania w kierunku wykorzystania rozwiązań internetowych w swojej działalności.

W ramach programu Internetowe Rewolucje do końca przyszłego roku ze szkoleń może skorzystać nawet 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce. Udostępnione materiały instruują jak wykorzystać internet do zwiększania obrotów, zdobywania nowych klientów czy analizy danych. Prezentują odpowiednie narzędzi i potencjał aplikacji mobilnych oraz serwisów społecznościowych.
– Chcemy zachęcać polskich przedsiębiorców do tego, aby myśleli o tym, jak mogą wykorzystać potęgę internetu i aby znaleźli czas na bardzo ważną inwestycję - inwestycję w rozwój swoich umiejętności cyfrowych. Jest to tu dla nas szczególnie ważne, ponieważ poziom przyswajania technologii cyfrowych przez polskie małe i średnie firmy wciąż należy do najniższych w Europie. Pamiętajmy, że konsumenci są coraz bardziej wymagający i to właśnie internet staje się dla nich źródłem informacji, a często też miejscem zakupu produktów i usług. Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom wykorzystać ten potencjał, dlatego zapewniamy bezpośrednie wsparcie w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim, a nawet globalnym – komentuje Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska.

Celem programu jest wsparcie przedsiębiorców w świadomym wykorzystaniu rozwiązań internetowych dla własnych potrzeb. Dla niektórych firm może to oznaczać po prostu obecność w internecie, dla innych nastawienie na użytkowników internetu mobilnego, wdrożenie sprzedaży internetowej lub wykorzystanie narzędzi w chmurze, niektóre z kolei mogą rozpocząć cyfrowy eksport.

Czy to potrzebne? Z majowego badania "Polskie firmy z sektora MŚP - znajomość i używanie narzędzi do komunikacji" przeprowadzonego w maju przez Millward Brown, pomimo że 83 proc. przedsiębiorców uważa, iż internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności i 60 proc. z nich dostrzega korzyść ze zwiększania umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku mniej niż co trzeci przedsiębiorca podjął w tym kierunku jakiekolwiek działania. Tymczasem już teraz te polskie firmy, które rozwijają się w internecie, zwiększają swoją efektywność i zaczynają docierać do klientów nie tylko w kraju, ale i na całym świecie.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP