Google i iPhone na celowniku Nokii

Google i iPhone na celowniku Nokii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Globalny lider produkcji telefonów komórkowych odzyskuje oddech. Nokia zaprezentowała urządzenia i usługi, które mają stworzyć alternatywę m. in. dla iPhone firmy Apple i serwisu nawigacyjnego Google Maps.

Ostatnie tygodnie nie były dla Nokii udane - pisze "Rzeczpospolita". Kilkanaście dni temu firma poniosła wizerunkową porażkę, wycofując się z prestiżowego japońskiego rynku, gdzie urządzenia fińskiej firmy sprzedawały się w śladowych ilościach. Z kolei nowy okręt flagowy firmy, telefon N96, zebrał sporo negatywnych recenzji, a spółka poinformowała planowanej redukcji zatrudnienia o 600 osób.

W obliczu kryzysu Nokia zdecydowała się jednak na ucieczkę do przodu. Zaprezentowana w ubiegłym tygodniu nowa strategia firmy na najbliższe kilkanaście miesięcy zakłada rozszerzenie oferty o nowe usługi. Część z nich, nazwanych Social-Location, do złudzenia przypomina pomysł polskiej spółki Belysio z Wrocławia. Social-Location pozwala na zlokalizowanie znajomych na mapie GPS, ułatwiając np. spontaniczne spotkania. Z kolei technologią point&find pozwala na automatyczne wyszukanie w Internecie informacji o obiekcie, np. zabytku.

Wystarczy nakierować na niego w obiektyw aparatu zainstalowanego w telefonie. – Dzięki temu usługi oferowane przez np. Google nie będą już potrzebne – powiedział Anssi Vanjoki, wiceprezes Nokia. Koncern promuje nie tylko swoje usługi lokalizacyjne, ale swój cały pakiet usług online, nieco podobny do tego, który oferuje Google. Oprócz rozbudowanych map i działającego już sklepu online z muzyką, znajdzie się w nim komunikator internetowy, skrzynka e-mail, przestrzeń składowania plików osobistych i wiele innych.

Nową bramą do pakietu, nazwanego Ovi, ma być zaprezentowany kilka dni temu telefon N97. Według zapowiedzi firmy, ma to być pierwsza Nokia, która z powodzeniem będzie konkurować z Apple iPhone i topowymi modelami firmy HTC. Wątpliwości budzi jednak wysoka cena (550 euro), co w połączeniu z prognozami na 2009 r. (globalna sprzedaż komórek ma pierwszy raz w historii się zmniejszyć), sprawia, że powodzenie nowej strategii Nokii nie jest oczywiste. Zarówno Anssi Vanjoki, jak i prezes fińskiego giganta, Olli-Pekka Kallasvo, zdecydowanie unikali odpowiedzi na pytania o wpływ kryzysu ekonomicznego na wyniki firmy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!