Google najwięcej warte

Google najwięcej warte
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Najcenniejszą marką świata jest Google, wart 86,1 mld dol. - twierdzą analitycy firmy badawczej Millward Brown Optimor.

Brytyjska firma Millward Brown Optimor co roku przygotowuje BrandZ - zestawienie najdroższych marek świata - i ogłasza je w dzienniku "Financial Times". W tym roku łączna wartość marek objętych rankingiem wzrosła o 21 proc. do 1,94 bln dol. (wobec z 1,6 bln w ubiegłym roku) - pisze "Gazeta Wyborcza".

- Nasze dane pokazują, że silnym markom łatwiej jest przetrwać recesję i bessę na giełdzie niż markom słabym - mówi Joanna Seddon, szefowa Millward Brown Optimor. Nawet w trudnych czasach konsumentom łatwiej wydać pieniądze na markę, którą lubią.

Google znajduje się na czele tej listy już drugi rok z rzędu. Jednak największy przyrost wartości odnotowała inna amerykańska marka - Apple. Wyceniono ją na 55,2 mld dol., czyli o 132 proc. wyżej niż przed rokiem. Taki skok spółka zawdzięcza sukcesowi uruchomionego w zeszłym roku iPhone'a, który sprzedał się w ponad 4 mln sztuk na całym świecie (dane ze stycznia). Marki w całym sektorze technologicznym zdrożały średnio o 33 proc. To jeden z największych wzrostów spośród wszystkich branż.

W pierwszej dziesiątce znalazły się tylko dwie marki spoza USA. Chińska sieć telefonii komórkowej China Mobile oraz fińska Nokia. O ile ta druga znajduje się wśród liderów od lat, o tyle obecność w tym gronie chińskiego operatora jest niespodzianką. Zresztą ranking wyraźnie wskazuje na wzrost marek z Państwa Środka. Aż siedem z pierwszej setki pochodzi z dojrzałych rynków azjatyckich - Japonii, Korei i Hongkongu, a ich łączna wartość wzrosła w ub.r. zaledwie o 7 proc. Z kolei wartość czterech chińskich marek, które w tym roku dopiero weszły do BrandZ, wzrosła aż o 51 proc. (do 124 mld dol.). China Mobile, Bank of China, China Construction Bank oraz ICBC dopiero zaczynają swój globalny marsz, a więc ich wartość w najbliższych latach może rosnąć. W zestawieniu nie ma marek z Europy Środkowej i Wschodniej.

BrandZ powstaje opierając się na bezpośrednich wywiady z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Zupełnie inną metodologie opartą przede wszystkim na analizie finansowej stosuje firma doradztwa marketingowego Interbrand prowadząca własny i dużo starszy ranking najdroższych marek świata. W jej zestawieniach od lat przoduje marka Coca-Cola, warta 65,3 mld dol., podczas gdy Google zajmuje dopiero 20. miejsce z wartością 17,8 mld dol. (dane z 2007 r.).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Google najwięcej warte

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!