PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Google pomoże firmom wykonać cyfrowy skok

Autor: WNP.PL (AS)
25-06-2015 21:15
Google pomoże firmom wykonać cyfrowy skok

Na razie polskie firmy doceniają rolę internetu, ale nie wykorzystują w pełni tego narzędzia.

Fot. Fotolia

Google poinformował w czwartek o uruchomieniu programu Internetowe Rewolucje, który pozwoli polskim przedsiębiorcom podnieść kompetencje cyfrowe, które w naszym kraju wciąż stoją na stosunkowo niskim poziomie. Szkoleniami do końca przyszłego roku zostać objętych 100 tys. osób.

Program wystartuje pilotażowo na początku lipca na Śląsku. Zebrane podczas tego pilotażu doświadczenia zostaną wykorzystane przy wdrażaniu akcji ogólnopolskiej, która ma wystartować jesienią. W jej ramach firmy będą mogły skorzystać z indywidulanych warsztatów lub uczestniczyć w otwartych sesjach szkoleniowych. - Chcemy stworzyć standard kompetencji cyfrowych - stwierdziła Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska.
Skąd pomysł takiej akcji? Ano stąd, że chociaż internet dosłownie trafił „pod strzechy” wciąż wielu przedsiębiorców nie potrafi efektywnie i świadomie wykorzystywać tego narzędzia. A bez tego dalszy rozwój polskiej przedsiębiorczości będzie znacznie trudniejszy, tym bardziej że w Unii Europejskiej tworzy się jednolity rynek cyfrowy. Ma to się przyczynić do wzrostu europejskiej gospodarki o 415 mld euro rocznie oraz do stworzenia 3,8 mln nowych miejsc pracy. Zdaniem Google Polska warto te szansę wykorzystać, a wzrost kompetencji cyfrowych jest warunkiem by sprostać temu wyzwaniu.

Na razie polskie firmy doceniają rolę internetu, ale nie wykorzystują w pełni tego narzędzia. Według przeprowadzonych w maju badań Millward Brown „Polskie firmy z sektora MSP - znajomość i używanie narzędzi do komunikacji” 83 proc. przedsiębiorców uważa, że internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności, a 60 proc. dostrzega korzyść ze zwiększenia umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku tylko co trzeci podjął w tym kierunku jakiekolwiek działania. Zaledwie 17 proc. firm z sektora MSP wykorzystuje internet do sprzedaży swoich produktów, tyle samo jest obecnych w mediach społecznościowych. Dla porównania w Unii Europejskiej ten odsetek sięga 40 proc.

- Jednolity rynek cyfrowy zniesie bariery w handlu i usługach elektronicznych – to wielka szansa, ale też duże wyzwanie dla polskiej gospodarki, tym bardziej, że poziom przyswajania technologii cyfrowych przez nasz sektor małych i średnich firm jest wciąż bardzo niski. W ramach programu Internetowe Rewolucje chcemy zapewnić bezpośrednie wsparcie polskim przedsiębiorcom w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim - powiedziała Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP