Gigant dusi się w Dublinie, więc nabierze rozpędu we Wrocławiu. Amerykańska firma internetowa obiecuje dużo więcej etatów i zachęca urzędników, żeby nie bali się sieci.
- W Krakowie udało nam się znaleźć inżynierów szybciej niż się spodziewaliśmy. Właśnie przenieśliśmy biuro inżynieryjne do nowej siedziby - mówi Artur Waliszewski.
We Wrocławiu Google już wynajął biuro.
- Znaleźliśmy w Polsce wiele utalentowanych osób, dlatego nasze plany związane z zatrudnieniem są większe niż początkowo zakładaliśmy. W Europie centra obsługi klienta, partnerów i produktów Google zlokalizowane są tylko w Dublinie i Wrocławiu. W Irlandii, gdzie zatrudniamy ponad 1000 osób, doszliśmy do naturalnej bariery, nie da się tam znaleźć więcej pracowników. Dlatego w każdym momencie może zapaść decyzja, że we Wrocławiu ruszamy z nową działalnością i wtedy pracowników będzie więcej - przewiduje szef Google w Polsce.
Przychody w Polsce z reklam, które stanowią gros obrotów Google, na pewno były niemałe, bo polski rynek internetowy nie różni się niczym od rozwiniętych rynków Europy Zachodniej, a jest lepiej rozwinięty niż węgierski, słowacki czy czeski. Jego mocne strony to internetowe aukcje, serwisy społecznościowe, informacyjne, komunikacyjne, komunikatory internetowe. Są też jednak dziedziny słabiej rozwinięte.
- Trudno wymienić jakąkolwiek czynność związaną z administracją publiczną, którą można przeprowadzić przez internet. Administracja stawia sobie zbyt wysokie wymagania np. w zakresie stosowania podpisu elektronicznego. Ale przecież banki stosują proste i praktyczne rozwiązania, np. hasła jednorazowe czy SMS-y. I to wystarczy. Nie chodzi mi nawet o rzeczywiście skomplikowane sprawy, jak rozliczanie podatków. Ale dlaczego nie można złożyć przez internet wniosku o wymianę dowodu osobistego czy becikowe? - zastanawia się Artur Waliszewski.
Jego zdaniem, w internecie wiele można osiągnąć prościej niż się powszechnie wydaje.
- Na mapach Google i w Google Earth można bezpłatnie umieścić zdjęcia i opisy polskich zabytków, atrakcji turystycznych. Efekty będą trwałe w przeciwieństwie do okazjonalnych kampanii reklamowych. Ponad 90 proc. kibiców EURO 2012 będzie szukać informacji o Polsce w sieci - przekonuje Artur Waliszewski.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Google rozgościł się w Polsce