PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gorsze wyniki roczne TelForceOne

Autor: wnp.pl (WGK)
05-04-2016 19:19
Gorsze wyniki roczne TelForceOne
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Przychody ze sprzedaży niższe o 6,7 proc. i tylko minimalny zysk na poziomie 74 tys. złotych odnotowała grupa TelForceOne, dystrybutor elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, w 2015 r. Mimo gorszych wyników spółka osiągnęła wyższe marże brutto.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w ubiegłym roku wyniosły 270,6 mln zł. w roku 2014 osiągnęły wartość 290,1 mln zł. Zyska netto spadł z poziomu ok. 6,5 mln zł do 74 tys. zł. Zysk operacyjny zmniejszył się z niemal 11 mln zł do 4,4 mln zł. Według zarządu na pogorszenie wyników wpłynęła realizowana w ubiegłym roku strategia zakładająca przemodelowanie profilu sprzedaży.
– Kluczowy wpływ na poziom przychodów w 2015 r. miała świadomie realizowana polityka wycofywania się z niskomarżowych produktów oraz skupieniu się na obszarach minimalizujących ryzyko słaborotujących zapasów. Grupa realizuje model stabilnego rozwoju organicznego w dobrze rozpoznanym obszarze rynkowym i przede wszystkim nastawiona jest na minimalizację ryzyk finansowych oraz rynkowych, w tym związanych z nietrafionymi przedsięwzięciami i inwestycjami. Zachowawcza strategia związana jest z rosnącą agresywną konkurencją w sektorze elektroniki konsumenckiej. Podjęte działania przełożyły się na nieco niższą sprzedaż, jednak skutkowały wzrostem marży brutto o 3,3 p. p. do poziomu 25 proc. za 2015 r. – tłumaczy Wiesław Żywicki, wiceprezes spółki TelForceOne.

Realizacja strategii miała swój wyraz w działaniach spółek wchodzących w skład Grupy. TelForceOne w minionym roku poszerzyła portfolio akcesoriów do telefonów m. in. o wysokojakościowe produkty marek Beeyo i Madsen House. Wyroby klasy premium pojawiły się także w ofercie myPhone, zajmującej się sprzedażą smartfonów i telefonów GSM o prostej funkcjonalności. Wskutek podjętych działań handlowych, produkty obu spółek obecne są dziś w największych sieciach handlowych w Polsce. Wśród spółek zależnych, szczególnie dobry rok odnotowała Teletorium, prowadząca sprzedaż akcesoriów do urządzeń mobilnych. W 2015 roku jej sieć poszerzyła się o 32 punkty franczyzowe, w tym 4 za granicą – 1 w Czechach i 3 na Słowacji. Na koniec grudnia Teletorium obecna była łącznie w 218 lokalizacjach. W planach jest dalsza ekspansja Spółki, obejmująca rynek krajowy oraz kraje regionu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 503 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP