Gorzowski rzecznik konsumentów prosi o kontakt ws. PGT

Gorzowski rzecznik konsumentów prosi o kontakt ws. PGT
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców w Gorzowie Wlkp. Tomasz Gierczak prosi o kontakt mieszkańców, którzy podpisali umowę z Polską Grupą Telekomunikacyjną S.A. (PGT S.A,). Dotychczas do jego biura wpłynęły skargi na tę firmę od 50 osób.

Gierczak przypomniał, że Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie działania Polskiej Grupy Telekomunikacyjnej S.A., która zdaniem śledczych mogła, wykorzystując podobieństwo nazwy do nieistniejącej Telekomunikacji Polskiej podstępnie nakłaniać klientów TP S.A. i innych operatorów, do podpisania niekorzystnych umów.

"Dotychczas do biura wpłynęły zgłoszenia ponad 50 osób poszkodowanych przez firmę PGT S.A. (...) Przypuszczam, że skala zjawiska jest dużo większa, dlatego proszę o kontakt osoby, które dotychczas się do nas nie zgłosiły" - powiedział Gierczak.

Polska Grupa Telekomunikacyjna S.A. oferuje usługi telekomunikacyjne pod nazwą "Telefonia Polska Razem" przez telefon oraz w domach klientów. Oferta trafia głównie do osób starszych, wcześniej korzystających z usług TP S.A.

Okazywało się, że klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują. Byli przekonani, że PGT to nowa nazwa TP S.A. Ponadto warunki oferowane telefoniczne, nie były takie, jak obiecywano nowym klientom.

Jak wyjaśnił Gierczak, ze skarg konsumentów wynika, że podczas wizyty w domu kurierzy wręczają konsumentom umowę do podpisu, jednak nie zostawiają im ani podpisanego egzemplarza, ani też potwierdzenia zawarcia umowy.

Ponadto, osoby, które chciały odstąpić od umowy były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1.500 zł.

"W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty nie należy reagować i niezwłocznie udać się do miejscowego Rzecznika Konsumentów. Należy zachować dużą ostrożność przy zawieraniu umów w domu czy przez telefon" - zaapelował Gierczak.

Dodał, że w kwietniu i maju br. do mieszkańców Gorzowa Wlkp. trafiały także wezwania zapłaty od firmy Polskie Centrum Telemedyczne, która w podobny sposób wprowadzała konsumentów w błąd przy podpisywaniu umów.

Problem został zgłoszony do prokuratury oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów. 13 czerwca br. prezes UOKiK wydał ostrzeżenie dla konsumentów przed nieuczciwymi działaniami firmy Polskie Centrum Telemedyczne.

W Gorzowie Wlkp. biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców mieści się przy ul. Orląt Lwowskich 1. Kontakt telefoniczny: 95 735 57 47.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gorzowski rzecznik konsumentów prosi o kontakt ws. PGT

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!