PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gra łódzkich studentów na liście najpopularniejszych aplikacji

Autor: PAP
17-10-2013 18:52

Łódzcy studenci podczas letnich praktyk zorganizowanych na Politechnice Łódzkiej stworzyli dwie aplikacje. Jedna z nich - gra do nauki angielskiego - jest już na liście TOP 100 Free Games w sklepie Windows Store.

Projekty opracowały interdyscyplinarne zespoły złożone ze studentów z Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Akademii Sztuk Pięknych. Aplikacje na platformy Windows 8 oraz Windows Phone powstały w laboratoriach Katedry Mikroelektroniki i Technik Informatycznych PŁ.
Efektem pracy jednego z zespołów jest gra "WordMatic" do nauki słówek, która znajduje się już na liście TOP 100 Free Games w sklepie Windows Store - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka łódzkiej uczelni Ewa Chojnacka.

"WordMatic" to gra łącząca funkcje edukacyjne z elementami typowymi dla zręcznościowej rozgrywki. Jej fabuła została osadzona w realiach fabrycznych - zespół wykorzystał analogię występującą pomiędzy nauką języków, a budowaniem złożonych maszyn mechanicznych.

Zadaniem gracza jest zdobywanie maksymalnie dużej liczby punktów w trwającej półtorej minuty rundzie, poprzez wybór poprawnych tłumaczeń w języku angielskim. Wybieranie odpowiedzi odbywa się przez dopasowywanie mechanicznych zębatek w wybrane miejsce maszyny. Długie ciągi prawidłowych odpowiedzi można w dowolnym momencie wymienić na punkty bonusowe.

Jak przyznaje jeden z jej twórców Piotr Andrzejewski, student informatyki PŁ, budowanie maszyny z zębatek przypomina proces nauki języka. "Znajomość pojedynczych słówek jest elementem niezbędnym do późniejszej konstrukcji wyrażeń, natomiast błędne użycie może niekiedy doprowadzić do poważnej +awarii językowej+" - wyjaśnił.

Gra zawiera także element rywalizacji z innymi graczami. Po każdej rundzie, w przerwie można zobaczyć prywatne statystyki rozgrywki i ranking wszystkich uczestników gry. Można też przejrzeć listę popełnionych błędów.

Twórcy gry planują dalszy jej rozwój. Plany zakładają przede wszystkim rozbudowanie i usystematyzowanie bazy słów, oraz podzielenie jej na różnorodne kategorie, np. tylko język potoczny lub słownictwo biznesowe. W tym celu studenci planują nawiązanie współpracy ze szkołami językowymi.

Efektem pracy innego, dwuosobowego zespołu jest projekt "DoG", czyli robot jako domowy zwierzak. Ma on swój początek w konkursie ogłoszonym w sierpniu przez firmy Microsoft oraz Parrot. Jego uczestnicy mieli wymyślić aplikację umożliwiającą ciekawe i innowacyjne wykorzystanie robota AR Drone 2.0.

Autorzy najlepszych pomysłów otrzymali tymczasowo egzemplarz quadcoptera, aby móc wykonać aplikację na platformę Windows Phone 8. Zespół łódzkich studentów zrealizował pomysł zamiany drona w domowego pupila.

"Nasza aplikacja pozwoli użytkownikowi na spacery ze swoim towarzyszem, zabawę z nim, wydawanie poleceń za pomocą komend głosowych, bądź pozostawi mu swobodę zachowania" - mówi Piotr Ojrzyński, student wydziału matematyki i informatyki Uniwersytetu Łódzkiego.

Za pomocą gałek na ekranie telefonu można sterować robotem. Posiadacz aplikacji będzie mógł także zrobić zdjęcia wykorzystując wbudowane w "psa" kamery lub zlecić pupilowi wykonanie jednej z 18 sztuczek.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 494 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.