PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Grupa Cognor wspomagana przeza system IFS Applications

Autor: mat. prasowe IFS
07-04-2012 11:51

Implementacja systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP – IFS Applications™ to jeden z najważniejszych projektów informatycznych zrealizowanych w Grupie Cognor. System został wdrożony w 2009 r. Z rozwiązania wspomagającego wszystkie podstawowe obszary działalności, korzysta 670 użytkowników.

W latach dziewięćdziesiątych, gdy firma Złomrex, której kontynuatorem jest Cognor, zajmowała się wyłącznie skupem złomu żelaznego i metali kolorowych, nie było potrzeby stosowania specjalistycznych narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie. Sieć punktów skupu wykorzystywała oprogramowanie działające w systemie DOS, a następnie Windows. Pod koniec lat 90. działalność spółki rozszerzyła się o sprzedaż produktów, które huty wytwarzały na jej zlecenie.
- Kiedy Złomrex rozpoczął działalność quasi-produkcyjną, stosowane rozwiązanie, zwłaszcza w zakresie gospodarki i wyceny magazynowej, przestało sobie radzić – informuje Dominik Barszcz, główny księgowy oraz dyrektor Informatyki Grupy Cognor.

Na przełomie lat 2003 i 2004 firma Złomrex przekształciła się w spółkę z o.o., co skutkowało zmianami zasad prowadzenia biznesu. Potem nastąpiły przejęcia kolejnych podmiotów, m.in. huty Ferrostal Łabędy.

- Walcownia i huta prowadziły działalność usługową, zaś Złomrex cały obrót handlowy. Część procesów była realizowana i ewidencjonowana w Poraju, ale procesy produkcyjno-magazynowe obsługiwał odrębnie Ferrostal i Walcownia za pomocą nieujednoliconych narzędzi. To powodowało konieczność dwu- lub nawet wielokrotnego rejestrowania tych samych operacji gospodarczych, co znacząco spowolniało przebieg procesów oraz wymagało żmudnych uzgodnień. Dlatego w 2004 r. rozpoczęliśmy poszukiwania kompleksowego systemu wspomagającego zarządzanie – wyjaśnia Dominik Barszcz.

Umowa z IFS Poland została podpisana we wrześniu 2005 r. Wdrożenie rozpoczęto już w październiku, a pierwszy etap prac zakończył start produkcyjny w spółce Złomrex w styczniu 2006 r. W drugim etapie, w styczniu 2007 r. system został uruchomiony w kompletnej konfiguracji do obsługi czterech spółek wchodzących wówczas w skład Grupy: Ferrostal Łabędy, ZW-Walcowni Bruzdowej, Odlewni Metali Szopienice i Centrostalu Górnośląskiego.

W pierwszym etapie wdrożenia jednym z najistotniejszych zadań była informatyzacja około dwudziestu oddziałów zajmujących się obrotem złomem. Do tamtej pory wszelkie dokumenty były tworzone ręcznie. Do zarządzania łańcuchem dostaw wykorzystywano internetowy, autorski system Awizo. Funkcjonalność tego systemu przeniesiono do modułu dystrybucji IFS Applications i za pomocą tej funkcjonalności zintegrowano w pełni proces obrotu złomem – poprzez jego zamawianie, logistykę dostaw, przyjęcie i klasyfikację w hucie aż do jego przetworzenia na kęsy stalowe i dalej na wyroby gotowe.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP