Grupa o2, właściciel serwisów internetowych, skorygowała wartość pierwotnej emisji akcji do maksymalnie 41,25 mln zł wstępnie planowanych 47,50 mln zł, podała spółka w komunikacie. W niewielkim stopniu zmodyfikowane zostały niektóre cele emisyjne, zgodnie z priorytetyzacją wydatków na cele akwizycyjne w kontekście zmienionych wpływów z emisji akcji, podano także.
Aneks został sporządzony "w związku z istotnymi błędami w treści prospektu emisyjnego", w związku z czym dokonano autopoprawki szacowanych wpływów z emisji akcji serii B.
"Strategia spółki pozostaje niezmieniona, nie rezygnujemy z naszych wcześniejszych planów w kwestii przejęć. Jak napisaliśmy już wcześniej w prospekcie, ewentualnie brakujące środki pozyskamy poprzez finansowanie dłużne" - powiedział członek zarządu Grupy o2 Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.
Wpływy netto szacowane są obecnie na max. 40,49 mln zł wobec pierwotnych 46,70 mln zł, podano w aneksie.
W aneksie podtrzymano, że na nabycie jednego podmiotu, z którym na datę prospektu grupa o2 prowadzi "zaawansowane negocjacje oraz badanie spółki" zostanie przeznaczone 30 mln zł. Z kolei dalej podano, że kolejnym celem jest "nabycie 3 podmiotów - szacowana łączna kwota inwestycji ok. 10,49 mln zł. Na datę prospektu Grupa o2 prowadzi negocjacje z 3 podmiotami w różnej fazie" - pierwotnie informowano o planach nabycia 4 podmiotów przy szacowanej kwocie inwestycji 15 mln zł.
W aneksie nie uwzględniono już kolejnego celu emisji, jakim pierwotnie miało być "nabycie jednego lub kilku podmiotów za ok. 1,7 mln zł".
Spółka oferuje do 1,25 mln nowych akcji serii B oraz do 0,45 istniejących akcji serii A. Cenę maksymalną ustalono na 33 zł na jedną akcję. Ostateczna cena zostanie podana 27 lipca (razem z podziałem akcji na transze). Dzień wcześniej zostaną zakończone zapisy dla inwestorów indywidualnych i book-building wśród inwestorów instytucjonalnych.
Między 27 lipca a 1 sierpnia odbędą się zapisy dla inwestorów instytucjonalnych. Spółka liczy, że jej akcje zadebiutują na rynku głównym GPW ok. 10 sierpnia.
W portfolio Grupy o2 znajduje się około 70 serwisów internetowych, wśród których najpopularniejsze są: o2.pl, Pudelek.pl, Wrzuta.pl, Kafeteria.pl. Łączna miesięczna liczba użytkowników tych serwisów to blisko 10 milionów (dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius). Poczta o2 wchodząca również w skład tego portfolio jest obecnie użytkowana przez około 5 mln internautów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Grupa o2 skorygowała maksymalną wartość emisji do 41,25 mln zł brutto