PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gry mobilne przerastają rynek gier na PC

Autor: PAP
16-05-2016 10:18
Gry mobilne przerastają rynek gier na PC
FOt. PTWP

Segment gier mobilnych rozwija się szybciej niż rynek gier tradycyjnych – twierdzą eksperci. Już teraz przychody z gier na smartfony i tablety przewyższają gry na PC. Do 2019 r. gry mobilne mają odpowiadać za 44 proc. światowego rynku gier.

Gry mobilne umacniają swoją pozycję. Wg szacunków Newzoo ubiegłoroczne przychody z tego rynku wyniosły globalnie 30,4 mld dol. W 2016 r. przychody z gier na smartfony i tablety mają sięgnąć 36,9 mld dol., co przekłada się na 37 proc. rynku - więcej niż w wypadku gier na komputery osobiste. Analitycy Newzoo przewidują, że do końca 2019 r. całkowita wartość światowego rynku gier przekroczy 118,6 mld dol., z czego 52,5 mld przyniosą gry na urządzenia mobilne.

W Polsce działa już kilkadziesiąt studiów specjalizujących się w grach mobilnych. Do największych należą Vivid Games z siedzibą w Bydgoszczy i katowickie Artifex Mundi. Swoją niszę znalazło także nowe studio Huuuge Games.

"Nasza strategia zakłada tworzenie i wydawanie dwóch naszych tytułów i maksymalnie czterech tytułów zewnętrznych producentów rocznie. Nie chcemy być wydawcą masowym" - powiedział PAP Technologie Remigiusz Kościelny, prezes zarządu Vivid Games. "Pracujemy w modelu kilku zespołów dedykowanych konkretnym projektom, co pozwala nam zoptymalizować koszty i czas produkcji" - tłumaczy.

Budżety nowych produkcji studia Vivid Games sięgają od 3 do 5 mln zł, a prace nad nowy tytułem trwają od 8 do 12 miesięcy. Nie jest to jednak regułą dla całej branży. "Nie ma jednego schematu. Wszystko zależy, od tego, jak dużą grę chce się stworzyć, ile osób będzie nad nią pracowało oraz na jakim modelu biznesowym będzie oparta" - tłumaczy Szymon Bryła z Artifex Mundi.

"W przypadku gier Artifex Mundi, zespół od 5 do 10 osób pracuje do 1,5 roku nad jednym tytułem. W tym czasie powstaje prototyp, właściwa gra, dodatkowa zawartość, a także porty na inne urządzenia wraz z lokalizacjami. W przypadku naszego studia, gdzie jesteśmy również wydawcą, proces przygotowania tytułu do sprzedaży na najważniejsze platformy mobilne może wynieść do kilku miesięcy" - wyjaśnia Bryła.

Jak opowiada Marek Chwałek, dyrektor finansowy Huuuge Games, "obecnie gry mobilne tworzy się bardzo podobnie, jak gry na platformy stacjonarne". "Cykl życiowy gry mobilnej zależy od tego, czy jest to gra płatna czy gra typu freemium. Przy grach premium cykl życia produktu jest zbliżony do gier wydawanych na urządzenia stacjonarne. Można wyraźnie rozdzielić fazy projektowania, produkcji oraz sprzedaży gry" - przekonuje.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP