Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GTS: Outsourcing teleinformatyczny to bezpieczeństwo, elastyczność i efektywność kosztowa

Autor: wnp.pl (JM)
16-06-2011 10:24

- Podstawowe korzyści dla przedsiębiorstw wynikające z outsourcingu teleinformatycznego w postaci np. kolokacji i hostingu można podzielić na trzy grupy: bezpieczeństwo, elastyczność i efektywność kosztowa - mówi Marek Szmigiel, Dyrektor Sprzedaży Krajowej GTS Poland.

Jak podkreśla nasz rozmówca, outsourcing daje podmiotom gospodarczym nieporównywalny w stosunku do samodzielnej inwestycji poziom bezpieczeństwa. - Niezmiernie trudno jest w przypadku własnej inwestycji zapewnić poziom, który jest standardem dla profesjonalnego rozwiązania dostarczanego przez doświadczonego operatora - mówi. - Bezpieczeństwo musi obejmować takie elementy jak bezpieczeństwo energetyczne, sieciowe i fizyczne.
Zdaniem przedstawiciela GTS Poland, rzadko się zdarza, by podmiot był w stanie zapewnić własnej serwerowi co najmniej dwa niezależne łącza energetyczne, wspierane zestawami UPS-ów i generatorów. Zapewnienie kilku niezależnych łączy, umożliwiających niezbędną komunikację ze światem, również nie jest łatwe. W zakresie bezpieczeństwa fizycznego mieści się zarówno ochrona fizyczna, wsparta systemami kontroli dostępu, jak i np. systemy gaszenia bezpieczne dla urządzeń i ludzi.

- Nawet jeśli zapewnienie powyższych warunków jest możliwe, to zawsze jest bardzo kosztowne – uważa Marek Szmigiel. - Ponadto, o ile zbudowanie we własnym zakresie bezpiecznego środowiska dla danych zależy głównie od zasobności portfela i determinacji, tak jeszcze trudniejsze jest wyszkolenie personelu o porównywalnym do operatorskiego poziomie kompetencji.

Kolejną korzyścią, na którą zwraca uwagę nasz rozmówca, jest elastyczność outsourcingowych rozwiązań, związana przede wszystkim z niemal natychmiastowym w stosunku do własnej inwestycji czasem wdrożenia. - Dotyczy to także rozbudowy rozwiązania – wyjaśnia. - Dzięki temu łatwo jest dzielić projekt, a cały proces wiąże się z mniejszym ryzykiem, ponieważ rozwiązanie jest szyte na miarę nie tylko na etapie projektowania, ale też dopasowywane z biegiem czasu, kiedy potrzeby się zmieniają. Tego rodzaju elastyczność jest trudna w przypadku inwestycji własnej. Zmniejszenie potrzeb oznacza wówczas zamrożenie pieniędzy, które nie pracują.

Trzecią zaletą outsouringu teleinformatycznego jest efektywność kosztowa. - Dostawcy outsourcingu korzystają z efektu skali – mówi Marek Szmigiel. - Dzięki temu mogą bez zwłoki i w rozsądnej cenie dostarczać rozwiązania o niebywałym poziomie bezpieczeństwa. Co nie mniej ważne, dedykują do wyłącznej obsługi zespół, który dzięki temu zdobywa bardzo wyspecjalizowane kompetencje oddawane na usługi klienta. To co dla klienta jest działalnością wspierająca biznes dla operatora jest core businessem, na którym musi się absolutnie skoncentrować, bo od tego zależy jego istnienie.

- Outsourcing jest rozwiązaniem dla przedsiębiorstw ze spójna strategią, które rozumieją swoje kluczowe przewagi konkurencyjne i chcą się na nich koncentrować, natomiast inne sfery pozostawiają profesjonalistom w danej dziedzinie – posumowuje Marek Szmigiel z GTS Poland.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP