Sieci handlowe korzystają z rynkowej koniunktury i chętnie inwestują w sprzęt, oprogramowanie oraz usługi teleinformatyczne. Firmy IT zacierają ręce.
Technologii teleinformatycznych wspierających pracę sieci handlowych jest coraz więcej. Wchodzą do użytku m.in. znaczniki radiowe RFID. Dlatego firmy inwestują w nowe systemy, choć takie rozwiązania to duży wydatek. Ruch, największy dystrybutor prasy w Polsce, wyda na IT kilkadziesiąt milionów złotych.
Na łamach dziennika Oktawian Jaworek, dyrektor działu relacji inwestorskich Ruch, opowiada, że firma testowo wdrożyła system sprzedażowy w oddziale wielkopolskim – podłączonych jest do niego już kilkadziesiąt kiosków, a docelowo mają być podłączone wszystkie punkty sprzedaży.
W branży jest świetna koniunktura, korzystają na niej firmy IT. Firma Macrologic w 2006 r. kupiła 60 proc. udziałów w spółce Kamil specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dla sieci sklepów. W 2007 r. jej obroty wzrosły o 60 proc., do 5 mln zł – informuje gazeta.
– Wiele firm handlowych, które jeszcze dwa, trzy lata temu uznawały, że nie są gotowe inwestować w bardziej zaawansowane systemy informatyczne, teraz do nas wraca – mówi na łamach „Rzeczpospolitej” Maciej Zachara, dyrektor marketingu firmy Qumak-Sekom.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Handel wyda 2 miliardy złotych na IT