PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IBM ogłasza nowe kierunki w sektorze IT

Autor: wnp.pl (PS)
18-03-2014 05:45
IBM ogłasza nowe kierunki w sektorze IT
Fot. Fotolia

W najbliższym czasie kluczową rolę będą odgrywały systemy kognitywne, które sprawiają, że maszyny są w stanie uczyć się, wyciągać wnioski oraz współpracować z ludźmi w bardziej naturalny i spersonalizowany dla nas sposób.

Komputery z czasem staną się mniejsze i będą towarzyszyć nam praktycznie w każdej sytuacji. Dzięki zebraniu, przetworzeniu oraz analizie dostępnych danych będą pomagać w podejmowaniu optymalnych decyzji i radzeniu sobie z problemami, które dotychczas nie miały rozwiązania. Otworzy to zupełnie nową erę w informatyce.
Taką wizję rozwoju innowacji w sektor IT w najbliższych pięciu latach przedstawił dziś IBM w ósmą edycji prognozy „Next 5 in 5.” Jak zwykle, wskazuje pięć możliwych kierunków do realizacji. Łącznie, przyczynią się one do ułatwienia życia w obszarze edukacji, handlu, zdrowia, cyberbezpieczeństwa oraz funkcjonowania miast.

Indywidualne systemy nauczania

Braki w wykształceniu są problemem w skali globalnej. Szacuje się, że obecnie aż 2/3 dorosłych mieszkańców globu nie ukończyło szkoły na szczeblu średnim, co znacznie ogranicza osiągnięcie wymarzonych celów życiowych.

Z pomocą może przyjść szkoła przyszłości, która pomoże nauczycielom stworzyć dla ucznia program nauczania dostosowany do jego indywidualnych potrzeb, w czasie od rozpoczęcia edukacji, aż po znalezienie pracy.

Na podstawie informacji z wyników testów, obecności czy zachowania, zgromadzonych na platformach e-learning’owych, dzięki narzędziom analitycznym przetwarzanym w chmurze obliczeniowej, nauczyciele pomogą w zdefiniowaniu mocnych stron ucznia
i podpowiedzą mu, jak najlepiej rozwijać jego talenty.

IBM już pracuje nad tego typu projektem, który zostanie wdrożony w Gwinnett County Public Schools w Stanach Zjednoczonych, obejmując swym zasięgiem 170 tys. uczniów.

Renesans sklepów tradycyjnych

Chociaż sklepy online mają obecnie większe możliwości zdobycia wiedzy o klientach niż tradycyjne placówki handlowe, to już za pięć lat sytuacja ulegnie gwałtownej zmianie.

Lokalne sklepy powrócą do łask za sprawą integracji fizycznej i cyfrowej oferty. Rozwój komunikacji, za pomocą urządzeń mobilnych i technologii analitycznych dostępnych w chmurze, pozwoli na stworzenie spersonalizowanej oferty, również w fizycznym sklepie.

W efekcie, sprzedawcy uzyskają kompletną wiedzę na temat preferencji zakupowych klientów. Bliskość sklepów lokalnych oraz możliwość szybkiego dokonywania zakupów, da im przewagę nad sklepami online i pozwoli zagwarantować wyższą satysfakcję kupujących.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP