PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IBM: rośnie popyt na analizę danych w sektorze finansowym

Autor: ISB
05-04-2011 22:02

IBM Polska obserwuje ożywienie w sektorze usług i produktów IT w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym, wynika z wypowiedzi dyrektora sektora finansowego spółki Bogdana Zborowskiego dla agencji ISB. IBM przedstawił raport dotyczący globalnych trendów w branży ubezpieczeniowej.

"Kryzys jest za nami. Widać, że firmy z sektora finansowego sięgają po nowe elementy oferty firm informatycznych, takie jak rozwiązania Business Analytics, pozwalające lepiej dostosować swoją ofertę do zmieniających się realiów rynkowych" - powiedział ISB Zborowski. Dodał, że uważa, iż IBM będzie w stanie zagospodarować znaczącą część tego popytu, dzięki swojej ofercie.
Zborowski przedstawił wnioski z globalnego badania IBM dotyczącego branży ubezpieczeniowej.

Z badania "Mocne punkty interakcji" przeprowadzonego przez IBM Institute of Business Value (IBV) wśród 21740 klientów w 20 krajach, wynika, że firmy ubezpieczeniowe coraz częściej będą korzystać z mediów społecznościowych i zaawansowanych narzędzi analitycznych w procesie sprzedaży produktów klientom, których zwyczaje zakupowe uległy zmianie.

Globalne badanie z zakresu ubezpieczeń, największe jakie kiedykolwiek zostało przeprowadzone przez IBV, pokazuje, że ponad 60% klientów planuje kupić polisę ubezpieczeniową zbiera informację wykorzystując więcej niż jedno narzędzie kontaktu z ubezpieczycielem, tj. telefon, internet lub bezpośrednie spotkania. Jedna piąta respondentów twierdzi, że korzysta z czterech różnych narzędzi interakcji w procesie poszukiwania i porównywania ofert ubezpieczeniowych.

Gromadząc informacje na temat ewentualnego ubezpieczyciela, klienci wybierają głównie internet (49,5%). Drugim równie popularnym kanałem jest osobisty kontakt z agentem ubezpieczeniowym (47,9%), zasięganie opinii w najbliższym środowisku - wśród przyjaciół i rodziny (46,4%), a także korzystanie ze stron internetowych gromadzących oferty bądź obiektywne zestawienia i rankingi (35,5%).

"Klienci mają swoje ulubione kanały interakcji i jeśli jakość doświadczenia z wybranego bądź preferowanego kanału jest niska u danego ubezpieczyciela (jakość mierzona jako odpowiedni zestaw produktów oraz informacje wspomagające podjęcie decyzji), coraz częściej skutkuje to decyzją o zmianie firmy ubezpieczającej" - powiedział Zborowski, komentując badania.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP