IBM: rośnie popyt na analizę danych w sektorze finansowym

IBM: rośnie popyt na analizę danych w sektorze finansowym
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

IBM Polska obserwuje ożywienie w sektorze usług i produktów IT w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym, wynika z wypowiedzi dyrektora sektora finansowego spółki Bogdana Zborowskiego dla agencji ISB. IBM przedstawił raport dotyczący globalnych trendów w branży ubezpieczeniowej.

"Kryzys jest za nami. Widać, że firmy z sektora finansowego sięgają po nowe elementy oferty firm informatycznych, takie jak rozwiązania Business Analytics, pozwalające lepiej dostosować swoją ofertę do zmieniających się realiów rynkowych" - powiedział ISB Zborowski. Dodał, że uważa, iż IBM będzie w stanie zagospodarować znaczącą część tego popytu, dzięki swojej ofercie.

Zborowski przedstawił wnioski z globalnego badania IBM dotyczącego branży ubezpieczeniowej.

Z badania "Mocne punkty interakcji" przeprowadzonego przez IBM Institute of Business Value (IBV) wśród 21740 klientów w 20 krajach, wynika, że firmy ubezpieczeniowe coraz częściej będą korzystać z mediów społecznościowych i zaawansowanych narzędzi analitycznych w procesie sprzedaży produktów klientom, których zwyczaje zakupowe uległy zmianie.

Globalne badanie z zakresu ubezpieczeń, największe jakie kiedykolwiek zostało przeprowadzone przez IBV, pokazuje, że ponad 60% klientów planuje kupić polisę ubezpieczeniową zbiera informację wykorzystując więcej niż jedno narzędzie kontaktu z ubezpieczycielem, tj. telefon, internet lub bezpośrednie spotkania. Jedna piąta respondentów twierdzi, że korzysta z czterech różnych narzędzi interakcji w procesie poszukiwania i porównywania ofert ubezpieczeniowych.

Gromadząc informacje na temat ewentualnego ubezpieczyciela, klienci wybierają głównie internet (49,5%). Drugim równie popularnym kanałem jest osobisty kontakt z agentem ubezpieczeniowym (47,9%), zasięganie opinii w najbliższym środowisku - wśród przyjaciół i rodziny (46,4%), a także korzystanie ze stron internetowych gromadzących oferty bądź obiektywne zestawienia i rankingi (35,5%).

"Klienci mają swoje ulubione kanały interakcji i jeśli jakość doświadczenia z wybranego bądź preferowanego kanału jest niska u danego ubezpieczyciela (jakość mierzona jako odpowiedni zestaw produktów oraz informacje wspomagające podjęcie decyzji), coraz częściej skutkuje to decyzją o zmianie firmy ubezpieczającej" - powiedział Zborowski, komentując badania.

Dodał, że nasz region był silnie reprezentowany w badaniu. Uwzględniono w nim odpowiedzi 1620 respondentów z Polski i Czech.

Zdaniem Zborowskiego, ze względu na to, że Polska nadal jest rynkiem rozwijającym się, firmy ubezpieczeniowe mogą się koncentrować na pozyskiwaniu nowych klientów, zamiast walczyć o osoby korzystające z usług konkurencji. Zadanie utrudnia im jednak fakt, że Polacy mniej ufają firmom ubezpieczeniowym, niż konsumenci z większości rynków bardziej rozwiniętych. Jedynie 32% badanych z Polski deklaruje, że ufa firmom ubezpieczeniowym (najniższy wynik wśród badanych). Jednocześnie 46% Polaków deklaruje lojalność w stosunku do swojego ubezpieczyciela. Specyfika rynku, coraz większa jego złożoność i wyzwania rynkowe zmuszą - zdaniem przedstawiciela IBM - sektor ubezpieczeniowy, do inwestycji w bardziej zaawansowane systemu analityczne oraz nowoczesne kanały dotarcia do klientów.

Kilka polskich firm informatycznych notowanych na GPW (np. Sygnity lub Infovide-Matrix) deklarowało w swoich strategiach, że będzie się koncentrować m.in. na segmencie finansowym ze względu na perspektywy jego rozwoju i stosunkowo wysokie marże.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!