PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IFS Applications dla FŁT Kraśnik: Wiemy, co mamy

Autor: IFS Applications
17-05-2012 09:25

O wdrożeniu IFS Applications rozmawiamy z Tomaszem Skorupą, Kierownikiem Projektu Wdrożenia w FTŁ-Kraśnik S.A.

Od wdrożenia systemu w FŁT-Kraśnik minęły już trzy lata. Jakie są Państwa wrażenia?
- Główną korzyścią z wdrożenia jest to, że wszystkie informacje są zapisane w systemie, jesteśmy w stanie z poziomu systemu widzieć, co się dzieje w firmie. Możemy pozyskać i przeanalizować praktycznie każdą informację.

W momencie wdrożenia cały proces technologiczny został zapisany w systemie. W pewnym sensie wystartowaliśmy od nowa i mogliśmy jeszcze raz przyjrzeć się technicznemu kosztowi wytworzenia. Możemy wynik powiązać z transakcją i dokładnie ocenić rentowność naszych wyrobów.

Z punktu widzenia użytkownika systemu świetną rzeczą jest możliwość eksportowania wybranych danych do programów zewnętrznych, np. do Excela. Ułatwia to szybkie docieranie do informacji i ich analizowanie, bez potrzeby składania zamówień na szczegółowe raporty.

Od początku podobało nam się to, że system nie jest zamknięty. Dzięki temu możemy sami, w wygodny sposób, dostosowywać aplikacje do bieżących potrzeb, nie szukając pomocy na zewnątrz.

Jak z perspektywy czasu ocenia Pan wdrożenie systemu? Czy można było to zrobić lepiej, inaczej?

- Gdybym jeszcze raz przystępował do wdrożenia, to inaczej zorganizowałbym pracę zespołu wdrożeniowego. Wybrani pracownicy naszej firmy, kluczowi użytkownicy systemu, zostali oddelegowani do prac w zespole, ale nie zwolniono ich z bieżących obowiązków. Praca nad wdrożeniem to duży wysiłek i ciężko go pogodzić z bieżącą pracą dla firmy. Przed tym bym przestrzegał. Naprawdę warto poświęcić cały możliwy czas na wdrożenie, by potem wyciągnąć z tego jak największe korzyści.

Przestrzegałbym też przed podejściem, że przy wdrażaniu systemu należy uwzględnić wszystkie oczekiwania użytkowników końcowych – w naszym przypadku było ich aż kilkaset. Praktyka to zweryfikowała i przekonaliśmy się, że w systemie nie może być wszystkiego, bo wtedy staje się on „niestrawny” dla użytkownika. Podczas wdrożenia w niektórych tematach uparcie trwaliśmy przy swoim zdaniu, co, jak się potem okazało, było nie do końca zasadne z punktu widzenia ergonomii i ekonomii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 480 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

328 965 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP