PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IFS ECO-FOOTPRINT MANAGEMENT - Równoważony rozwój

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę IFS Applications
20-02-2012 00:00

Prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny względem środowiska przestało już być opcją dla firm. A przynajmniej dla takich, które chcą przetrwać na rynku i zachować przewagę nad konkurencją. Istniejące i planowane przepisy międzynarodowe, rosnąca świadomość klientów i inwestorów oraz rozsądna biznesowa kalkulacja prowadzą do wniosku, że dbałość o środowisko powinna stanowić imperatyw działalności. A zatem, działając w sposób proekologiczny, firma przynosi korzyści nie tylko środowisku, ale może również poprawić wyniki finansowe.

Konferencja Sztokholmska z 1972 r. zorganizowana pod auspicjami ONZ wyraźnie postawiła kwestie związane z ochroną środowiska w centrum międzynarodowej uwagi i stała się punktem zwrotnym w rozwoju międzynarodowych inicjatyw dotyczących ochrony środowiska. Kolejne raporty i szczyty, takie jak Raport Brundtland z 1987 r. oraz Szczyt Ziemi z Agendą 21, umocniły i skonsolidowały kwestie środowiskowe jako problemy, z którymi należy walczyć na każdym poziomie rozwoju społeczeństwa. Cały świat biznesu musiał zapoznać się z rosnącą listą wymogów, takich jak WEEE, REACh, RoHS, GRI, ISO 14001, dyrektywa dotycząca ekoprojektowania (eco-design) oraz szereg innych regulacji wprowadzonych w celu zapewnienia większych możliwości zrównoważonego rozwoju.
Rosnąca świadomość rynku

Równolegle ze wzrostem liczby regulacji prawnych wzrosła świadomość konsumentów. Coraz więcej użytkowników końcowych jest skłonnych płacić więcej za kupowane towary, jeśli wiedzą, że cały proces ich wytworzenia - od pozyskania surowców po dostarczenie do konsumenta - przeprowadzony został w sposób bezpieczny dla środowiska.

Obecność tzw. "ekoetykiety" na produkcie świadczy o tym, że jego produkcja, wykorzystanie i ostateczna
utylizacja zostały zaplanowane z uwzględnieniem kwestii środowiskowych. Der Grüne Punkt (zielony punkt), "kwiat" UE i nordycki "łabędź" to przykłady ekoetykiet pomagających konsumentom wybierać "zielone" alternatywy, a tym samym wywierać pewien wpływ na podaż i popyt. W podobny sposób Deklaracje Środowiskowe Produktu (Environmental Product Declaration, EPD) oraz certyfikaty ISO 14001 stanowią przykłady standardów wpływających na rynek B2B.

...oraz inwestorów

Rośnie również świadomość inwestorów. W miarę jak wzrasta świadomość ekologiczna, wartość firmy jest
mierzona również pod kątem zdolności i gotowości do prowadzenia działalności w sposób zrównoważony.
Raporty dotyczące zrównoważonego rozwoju stają się równie nieodzowną częścią raportu rocznego, co sprawozdanie finansowe czy rachunek zysków i strat. Jednym z nowych sposobów ustalania wartości firmy – zgodnie ze standardem Global Reporting Initiative – jest zasada Triple Bottom Line (lub Planet. People.Profit - ludzie, planeta, zyski), czyli mierzenie stabilności firmy za pomocą trzech wskaźników: wyników ekonomicznych, wpływu na środowisko oraz wpływu na otoczenie społeczne.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 564 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

518 190 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP