Producenci systemów informatycznych mają w ofercie liczne rozwiązania przeznaczone dla przedsiębiorstw świadczących usługi na skalę masową, np. dostawców energii elektrycznej.
W przypadku dostawców energii elektrycznej właściwa i szybka obsługa klientów stanowi niejednokrotnie czynnik decydujący o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. System informatyczny służy nie tylko do szczegółowego rozliczania klientów, stanowi także narzędzie kształtowania prawidłowych relacji ze wszystkimi odbiorcami. Rozwiązanie zapewnia centralne zarządzanie kasami w całym przedsiębiorstwie niezależnie od ich liczby i rozproszenia, usprawnia i ułatwia pracę kasjerów oraz dostarcza bieżącej informacji o stanie gotówki w kasach - wyjaśnia "PB".
Czas obsługi jednego klienta spada średnio do 1 minuty, co ma niebagatelny wpływ na ogólne zadowolenie klientów, którzy nie muszą już czekać na dokonanie wpłaty w długich kolejkach. Czas przeznaczony na sprawy związane z wpłatami został ograniczony do minimum. Dzięki dostępowi do informacji m.in. o liczbie zrealizowanych operacji w konkretnym czasie, zapewniona jest pełna kontrola wydajności pracy kasjerów.
Specjalistyczne oprogramowanie ułatwia przyjmowanie wszelkiego rodzaju wpłat - nie tylko związanych z działalnością danego przedsiębiorstwa (wpłaty od klientów), lecz także tzw. wpłat obcych - czyli obsługę innych firm, z którymi podpisane są odpowiednie umowy. System umożliwia także realizację operacji, których identyfikacja nie odbywa się za pomocą kodu kreskowego, na przykład dotyczących rozliczeń z kontrahentami i pracownikami czy z systemami billingowymi.
Wszystkie operacje kasowe (KP, KW) poza dekretowaniem raportów mogą być wykonywane przez przeszkolonych kasjerów. Dane wprowadzane przez obsługujących kasy są następnie wykorzystywane do procesu automatycznego dekretowania raportów. Raport jest zamykany w momencie rejestracji wszystkich dowodów przychodów i rozchodów.
Jak czytamy w "PB", aplikacje pomagają w realizacji wszelkiego typu operacji związanych z wypłatami - np. rozliczeniu nadpłaty. Informacje o wypłatach po rejestracji w kasie są kierowane do odpowiedniego systemu billingowego. Wszystkie wpłaty od klientów własnych, i obcych, na życzenie użytkownika mogą być grupowane w jeden zbiorczy dokument KP, który jest następnie zapisywany w raporcie kasowym. Na podstawie raportu kasowego sporządzany jest rejestr kasowy, który zawiera informacje m.in. o operacjach kasjera, sumie przychodów i rozchodów oraz saldzie początkowym i końcowym w danym dniu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Informatyka stanie się podporą energetyki