Spółka chce w tym roku pięciokrotnie poprawić dynamikę zysku netto. Dlatego skupi się na usługach.
Spółka zrealizowała w ten sposób prognozy, a szacunki dla przychodów przekroczyła o 11 proc. Dynamika dotyczy wyników pro forma - Infovide i Matrix.pl połączyły się w ubiegłym roku. Fuzja wpłynęła na ubiegłoroczne wyniki, ponieważ spółka ponosiła koszty m.in. związane z połączeniem obu przedsiębiorstw.
W tym roku jej celem będzie przede wszystkim zwiększenie dynamiki zysku netto i osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu.
- 20 proc. byłoby dobrym celem na ten rok. Pracujemy nad planami, oficjalną prognozę podamy zapewne na przełomie pierwszego i drugiego kwartału - mówi Borys Stokalski, wiceprezes i udziałowiec spółki.
Dodaje, że strategicznym celem Infovide-Matrix jest podwojenie wartości firmy do 2010 r., a dwucyfrowy wzrost wyniku netto co roku jest konieczny do osiągnięcia tego celu.
Infovide-Matrix osiąga przychody z dwóch źródeł: sprzedaży usług oraz technologii. By poprawić rentowność, zamierza skoncentrować się na usługach. W 2008 r. powinny przynieść 60-70 proc. przychodów.
- Nasz portfel zamówień na ten rok jest już o 30 proc. wyższy niż rok temu. Wynosi 74 mln zł. Kwota ta dotyczy wyłącznie usług - przekonuje Borys Stokalski.
Infovide-Matrix liczy w tym roku przede wszystkim na zamówienia sektorów finansowego, telekomunikacyjnego, administracji publicznej i energetyki.