Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Innowacje wymagają przywództwa

Autor: wnp.pl (off)
20-05-2016 15:20
Innowacje wymagają przywództwa
Fot. Fotolia

Wynalazek i pomysł to za mało, by mówić o innowacyjnej zmianie w polskiej gospodarce. Liczy się rynek i sprzedaż, a przede wszystkim styl przywództwa, zarządzanie ryzykiem i... porażką. W trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach dyskutowano o warunkach rozwoju innowacji.

W panelowej debacie „Klimat dla innowacji” brali udział przedstawiciele firm, które zbudowały swoją pozycję na wynalazkach i nowych technologiach, menedżerowie korporacji stawiających na innowacje oraz ci, którzy tworzą instytucjonalny „ekosystem” innowacji.
– Możemy trwać i się rozwijać tylko wówczas, gdy wprowadzamy na rynek nowe leki – podkreślił Erik Plas, prezes zarządu MSD Polska, firmy związanej z globalną korporacją działającą od ponad stu lat w branży farmaceutycznej. – Ale naszym podstawowym zadaniem jest obecnie szukanie sposobów na takie porozumienie się z administracją rządową, by leki ratujące życie mogły trafiać do pacjentów. Kluczowa dla nas kwestia, to to, czy rząd „kupuje innowacje”, czy udaje nam się przekonać decydentów o tym, że zdrowie pracowników to inwestycja, a nie wydatek.

MSD walczy o rynek w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu jednocześnie inwestując w badania i rozwój – także w Polsce, do czego przekonuje firmę dobre zaplecze naukowe i infrastruktura.

Przykład MSD potwierdził jedną z tez debaty mówiącą, że innowacyjność „niejedno ma imię”, a indywidualny dla każdej firmy model jej rozwijania wiąże się z działaniem wielu zewnętrznych i wewnętrznych czynników. Wśród uwarunkowań wewnętrznych podkreślano przełomową rolę aktywnego przywództwa w firmie.

– Chodzi o takiego przywódcę, który utożsamia się ze zmianą, a nie ze strukturą, który stymuluje pracowników do ciągłego kwestionowania tego, co jest; który sam ryzykuje – opisywał Tomasz Gigol, wiceprezes zarządu ARP Venture, inwestora tzw. II rundy, angażującego się w młode kreatywne firmy, by uwiarygodnić je wobec potencjalnych partnerów i rynku.

Grzegorz Błażewicz, który po latach pracy w korporacji, stworzył Salesmanago Marketing Automation, podkreślał rolę myślenia potrzebami rynku w innowacyjności. Nie krył też, w czym wspierali go obecni na sali przedsiębiorcy, krytycznego stosunku do roli instytucji mających wspierać innowacyjność. Jego zdaniem urzędnicy bywają „odklejeni od rzeczywistości”, nie rozumieją biznesu, a struktury oferujące wsparcie finansowe nie akceptują np. tzw. piwotowania, czyli ciągłych zmian decyzji charakterystycznych dla start-upów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP