Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Innowacyjne narzędzie z Polski do analizy marketingowej stron www

Autor: PAP
15-08-2015 11:15
Innowacyjne narzędzie z Polski do analizy marketingowej stron www

Analizator bada atrakcyjność marketingową strony dla potencjalnego odbiorcy.

Fot. Fotolia

Polacy z zespołu Blink.pl opracowali pierwsze na świecie narzędzie do audytu stron www pod kątem marketingowym. Analizator sprawdza, czy zamieszczone treści są atrakcyjne dla odbiorcy - powiedział PAP pomysłodawca projektu Artur Pajkert.

Analizator bada na razie tylko strony w języku polskim. Dzięki niemu można sprawdzić podstawowe zagadnienia, pomagające w wysokim pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania internetowego; bada także atrakcyjność marketingową strony dla potencjalnego odbiorcy.
Jak wyjaśnił Pajkert, do tej pory tego typu audyty były możliwe do wykonania tylko przez ludzi, którzy podejmowali się interpretacji, jak dana strona wpływa na człowieka.

- W marketingu strony internetowej ważne są dwie rzeczy: żeby robot indeksujący mógł ją dobrze przeczytać i żeby znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na przekazywanie ruchu na stronę. Ważne jednak, aby użytkownicy dokonali tego, czego od nich oczekujemy - np. zapisali się na newsletter, dokonali zakupu itp. - powiedział PAP Pajkert.

Zwrócił też uwagę, że jest to unikatowa, niespotykana nigdzie indziej, funkcja narzędzia. - Postanowiliśmy wypełnić tę lukę, czyli w automatyczny sposób przeanalizować treści strony internetowej pod kątem ich wpływu nie na wyszukiwarkę, ale na żywego człowieka - dodał.

Jak powiedział, analizator klasyfikuje to, co odbiorcy uznają na stronach internetowych jako pożądane i niepożądane.

- Korzystaliśmy w niewielkim stopniu z narzędzi informatycznych, oczywiście wykorzystaliśmy jakieś algorytmy, które analizują pewne językowe konstrukcje. (...) Sprawdzane są m.in. wszelkiego typu wezwania do akcji, np. czasowniki w trybie rozkazującym - "zapisz się", "wyprodukuj", "kup" itp. - wyjaśnił Pajkert.

Wynik w jednej kategorii nie przesądza o dobrej lub złej ocenie jakości strony, ale dzięki analizowaniu wielu aspektów, m.in. przejawów nadmiernej koncentracji na sobie można wypracować ogólną ocenę, która okazuje się trafna dla ok. 80-90 proc. analizowanych stron - dodał pomysłodawca projektu.

- Wielu właścicieli małych i średnich firm ma tendencję do budowania treści na stronie przez pryzmat siebie: "my", "nasza firma", "my istniejemy od", jednak użytkownik jest także skoncentrowany na sobie i chciałby wiedzieć, co on może z tego mieć. (...) Dlatego wykrywając różne struktury językowe, możemy stwierdzić, czy treści wykazują zbyt duże skoncentrowanie na sobie - zaznaczył pomysłodawca projektu.

Jak podkreślił, analizator cieszy się dużym zainteresowaniem, szczególnie, że przed jego opublikowaniem twórcy szacowali, że skorzysta z niego 200-300 osób. Tymczasem do tej pory liczba przeanalizowanych stron sięgnęła 5 tys. Dodał, że we wrześniu lub październiku br. rozpoczną się pierwsze testy narzędzia w wersji angielskiej. Nadal będą też trwać prace nad rozbudową analizatora polskich stron.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP