Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Innowacje

SEP Innovation: plany ekspansji na rynek amerykański i azjatycki

Autor: wnp.pl (Ireneusz Chojnacki)
12-04-2017 06:47
SEP Innovation: plany ekspansji na rynek amerykański i azjatycki
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Aktualnie mamy trzy pilotażowe wdrożenia, w Polsce i w Europie oraz podpisaną jedną umowę komercyjną w Polsce. Na przełomie kwietnia i maja system zacznie być użytkowany komercyjnie. (…) Jeszcze w tym roku planujemy ekspansję na rynek amerykański i azjatycki – mówi Bartosz Trzciński, Business Development Executive w SEP Innovation.

Do pierwszej rundy akceleratora MITEF Poland zakwalifikowały się 23 start-upy, a trzy z nich, w tym SEP Innovation, uzyskały wsparcie PGNiG i biorą udział w programie akceleracyjnym pod opieką koncernu. Jaki macie produkt?

- SEPIN, bo tak wolimy się nazywać i zmiana nazwy firmy jest tylko kwestią czasu, to start-up energetyczny, który ma pomóc sprzedawcom energii elektrycznej, czy gazu w przejściu do gospodarki cyfrowej. Narzędziem tej transformacji jest nasz system, który składa się z części klienckiej, aplikacji mobilnej i rozwiązania bazującego na chmurze Microsoft Azure. Część kliencka to beacon sczytujący dane z licznika i komunikujący się z telefonami komórkowymi (za pomocą złącz Bluetooth), z których z kolei dane przesyłane są do chmury, gdzie odbywa się analiza i zarządzanie danymi w procesach, które zachodzą w związku ze sprzedażą energii, od zbierania danych pomiarowych po fakturowanie. Beacon nie ingeruje w licznik, ale o zasadzie działania nie chcę mówić, bo to nasze know-how. Potrafimy odczytać dane zarówno z liczników elektronicznych jak i indukcyjnych.

Można ten system zasadnie porównać z inteligentnym licznikiem?


- Nie uważamy inteligentnych liczników za konkurencję ponieważ one dostarczają tylko informacji o zużyciu energii, bez informacji o kliencie. W naszym systemie wartością dodaną są informacje o kliencie uzyskiwane dzięki aplikacji na smartfona, z której dane wędrują do chmury. Tu chodzi o takie dane jak na przykład lokalizacja klienta, czy dane z Facebooka, o ile klient zgodzi się na integrację z Facebookiem. Te dodatkowe dane o kliencie pomagają w modelowaniu taryf sprzedażowych. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym. To jest innowacja.

Sprzedaliście już komuś swój system?


- Aktualnie mamy trzy pilotażowe wdrożenia, w Polsce i w Europie oraz podpisaną jedną umowę komercyjną w Polsce. Na przełomie kwietnia i maja system zacznie być użytkowany komercyjnie. Sądzę, że pierwszą sprzedaż zafakturujemy w czerwcu br.

Jakie nadzieje wiążecie ze wspomnianym przeze mnie na początku programem akceleracji pod skrzydłami PGNiG?


- To jest nam bardzo potrzebne, bo pierwszy pilotaż zrobiliśmy poza Polską i tu nie mamy wielkiego doświadczenia. Liczymy, że współpraca z PGNiG pokaże nam jaki jest stopień gotowości polskiego rynku na wprowadzenie proponowanych przez nas rozwiązań. Będziemy wspólnie z PGNiG testować nasze rozwiązanie, żeby znaleźć obszary, w których oni mogą je zastosować. Natomiast patrząc z naszej strony to mogę już teraz powiedzieć, że współpraca z PGNiG dużo nam daje w zakresie modelowania biznesu na potrzeby polskiego rynku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


35 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP