PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Innowacje

Zobacz, jak przebiega produkcja pociągów dla metra w Rijadzie

Autor: wnp.pl (Adam Sierak)
01-03-2017 15:11

Pierwszy, dwuwagonowy pociąg produkcji firmy Alstom dopłynął do Arabii Saudyjskiej, gdzie będzie jeździł na jednej z sześciu, nowobudowanych tras metra w Rijadzie. Chorzowska fabryka wyprodukuje w sumie 69 składów. Każdy etap produkcji pociągów, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne, jest realizowany na Śląsku.

- Infrastruktura na miejscu, w Rijadzie, nadal się buduje. Z dużą dynamiką. Po to wysłaliśmy pierwszy pociąg, żeby to nie infrastruktura czekała na pociąg, tylko pociąg na infrastrukturę. Dzięki temu można kontynuować testy walidacyjne całego systemu – mówi w rozmowie z wnp.pl Radosław Banach, prezes Alstom Konstal.

Równolegle trwają testy na terenie Europy. M.in. w Wiedniu, w specjalnej komorze klimatycznej, wagony poddawane są testom w wysokiej temperaturze.

Zobacz jak powstają wagony metra w fabryce Alstom:



Składy pociągów projektu Metra Rijad składają się z dwóch wagonów, a ich długość wynosi 36 metrów. W każdym pociągu znajdują się trzy klasy: pierwsza klasa oraz klasy dla rodzin i dla pojedynczych osób.

- Było to specyfikacyjne wymaganie klienta, który z powodów kulturowych życzy sobie takiej separacji – tłumaczy kierownik projektu „Metro Rijad” Jacek Smorczewski,

Wózki, napęd trakcyjny, hamulce i drzwi wyposażono w specjalne elementy chroniące przed przedostawaniem się piasku.

Alstom dostarczy również system sygnalizacji Urbalis na potrzeby automatycznego prowadzenia pociągu, zasilanie oraz system odzyskiwania energii Hesop.

Pełny odzysk energii z hamowania

Podstacje Hesop pozwalają w pełni wykorzystać zalety wózków z wszystkimi osiami napędowymi poprzez odzyskiwanie energii hamowania i wprowadzanie jej z powrotem do sieci elektrycznej. Dzięki temu władze Rijadu ograniczą zużycie energii i przy okazji unikną dodatkowego nagrzewania się tuneli.

- To jest rozwiązanie od dawna stosowane w kolejnictwie czyli tzw. rekuperacja energii. My jednak osiągnęliśmy doskonałość. Zastosowanie tego systemu powoduje, że 100 proc. energii potrafimy oddać do sieci. – dodaje Jacek Smorczewski.

Pociągi nie wymagają obecności maszynistów, a ich wszystkie osie są napędowe, dzięki czemu mogą pokonywać odcinki o nachyleniu do 6 proc.

Fabryka szuka ludzi do pracy

Alstom zatrudnia obecnie w Chorzowie 1100 osób. W najbliższych tygodniach produkcja dla Arabii Saudyjskiej będzie nabierała tempa. Miesięcznie z Chorzowa będzie wyjeżdżało aż 10 wagonów.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 967 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP