Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Integracja zapewni przewagę konkurencyjną na rynku IT?

Autor: wnp.pl (JM)
02-02-2016 21:46
Integracja zapewni przewagę konkurencyjną na rynku IT?
Fot. Fotolia

- Duże wysycenie rynku systemami informatycznymi powoduje, że są teraz wyjątkowo blisko wszystkich obszarów firmy: człowieka, maszyny, partnera, sprzedaży, magazynu – wskazuje Michał Guzek, CEO Hicron.

Jak przekonuje nasz rozmówca, elementem przewagi konkurencyjnej jest przede wszystkim poszukiwanie możliwości automatycznej integracji kluczowych obszarów, co coraz silniej widzimy na płaszczyźnie dojrzałości uczestników rynku.

- Zjawiskiem potwierdzającym to spostrzeżenie jest poszukiwanie przez odbiorców rozwiązań dedykowanych dla szeroko pojętego segmentu ich branży lub wręcz sięgania po bliźniacze, oparte o wieloletnie doświadczenia setek tysięcy użytkowników końcowych – wyjaśnia Michał Guzek.

Jako przykład przedstawiciel Hicron podaje firmę z branży retail, która nie wykorzystuje centralnego systemu zarządzania w charakterze uniwersalnym. - Nie szuka tylko fundamentów, ale kładzie ogromny nacisk na niuanse specyficzne dla swojego rynku, które przekładają się bezpośrednio na przewagę konkurencyjną - wyjaśnia.

Posługując się przykładem branży automotive, Michał Guzek przywołuje chociażby wymagający rynek samochodów specjalnych, maszyn, czy pojazdów z dedykowanym wyposażeniem.

- Zachodzi tu wiele unikalnych procesów, nieobecnych w innych obszarach rynku - wyjaśnia. - Z jednej strony, podobnie jak w innych firmach produkcyjnych, wykorzystuje się planowanie zapotrzebowania, dostępności komponentów itp. Z drugiej zaś – producent ma potrzebę np. szybkiej identyfikacji konkretnego auta po numerze VIN (Vehicle Identification Number), co pozwala otrzymać dokładne dane pojazdu wraz z całą historią użytkowania czy napraw serwisowych. To, co dla automotive jest oczywistą koniecznością, nie sprawdziłoby się w innych gałęziach gospodarki.

Przedstawiciel Hicron przekonuje, że największa tendencja do inwestycji w nowoczesne technologie pojawia się tam, gdzie trzeba jak najszybciej wyprzedzić konkurencję.

- Dlatego też sektory FMCG, automotive czy przemysł produkcyjny szczególnie aktywnie poszukują nowych sposobów na dalszą optymalizację swoich działań i zdystansowanie innych uczestników rynku - mówi. - Sfera online, mobile czy wymiar międzynarodowy nieodmiennie nadają ton kierunkom rozwoju tych obszarów.

Upowszechnienie tych technologii otwiera nowe możliwości ich wykorzystania. - Jednym z szerzej dyskutowanych trendów jest connected car, samochód zdolny komunikować się z siecią, innymi pojazdami czy salonem dealerskim – podaje przykład Michał Guzek. - Daje to zupełnie nowe możliwości rozwijania marketingu predykcyjnego i zwiększania nie tylko sprzedaży, ale też bezpieczeństwa kierowców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 303 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 774 471 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP