E-handel rośnie i wciąż szuka sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nowatorskim pomysłem jest tzw. inteligentna reklama, która – według analiz – może być dwukrotnie skuteczniejsza od tradycyjnych form promocji.
Według badania zleconego przez Sociomantic Labs, 41 proc. konsumentów odwiedza sklepy internetowe wiedząc co konkretnie chcą kupić. Niezdecydowana reszta to właśnie cel reklamy inteligentnej. – Ten nowatorski model pozwala na analizę zachowań klientów podczas wizyty w e-sklepach oraz serwisach internetowych i na tej podstawie pomaga budować spersonalizowany przekaz reklamowy. Dzięki temu nie oglądają oni już ofert produktów, które nie znajdują się w kręgu ich zainteresowania. Ponadto sklep może zaproponować atrakcyjną zniżkę na produkt, który spełnia ich oczekiwania – wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Według badania 70 proc. internautów akceptuje tę formę przekazu reklamowego. Co więcej klienci oglądający spersonalizowane reklamy dokonują zakupu dwukrotnie częściej, niż osoby, które miały styczność ze standardowymi kampaniami, a taka forma reklamy charakteryzuje się czterokrotnie większą skutecznością w kanale mobilnym, w odniesieniu do standardowych form.
W Stanach Zjednoczonych rynek reklamy inteligentnej można już uznać za rozwinięty, w Europie Zachodniej cieszy się już dużą popularnością. Pozwala dotrzeć do klientów niezależnie od tego, jakich urządzeń używają, dzięki zaawansowanym algorytmom identyfikującym i rekomendacyjnym. W Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej rośnie świadomość istnienia reklamy inteligentnej, ale – zdaniem Macieja Wyszyńskiego – konieczna jest edukacja marketerów, agencji i wydawców w zakresie działania tego modelu oraz jego możliwości.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Inteligentna reklama może zwiększyć sprzedaż e-sklepów