XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Inteligentna reklama może zwiększyć sprzedaż e-sklepów

Inteligentna reklama może zwiększyć sprzedaż e-sklepów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

E-handel rośnie i wciąż szuka sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nowatorskim pomysłem jest tzw. inteligentna reklama, która – według analiz – może być dwukrotnie skuteczniejsza od tradycyjnych form promocji.

Nowa forma reklamy pozwala też zidentyfikować klienta niezależnie od rodzaju wykorzystywanego przez niego urządzenia, co jeszcze bardziej zwiększa skuteczność w przypadku zakupów mobilnych. Taki model promocji jest już powszechnie stosowany na Zachodzie.

Według badania zleconego przez Sociomantic Labs, 41 proc. konsumentów odwiedza sklepy internetowe wiedząc co konkretnie chcą kupić. Niezdecydowana reszta to właśnie cel reklamy inteligentnej. – Ten nowatorski model pozwala na analizę zachowań klientów podczas wizyty w e-sklepach oraz serwisach internetowych i na tej podstawie pomaga budować spersonalizowany przekaz reklamowy. Dzięki temu nie oglądają oni już ofert produktów, które nie znajdują się w kręgu ich zainteresowania. Ponadto sklep może zaproponować atrakcyjną zniżkę na produkt, który spełnia ich oczekiwania – wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Według badania 70 proc. internautów akceptuje tę formę przekazu reklamowego. Co więcej klienci oglądający spersonalizowane reklamy dokonują zakupu dwukrotnie częściej, niż osoby, które miały styczność ze standardowymi kampaniami, a taka forma reklamy charakteryzuje się czterokrotnie większą skutecznością w kanale mobilnym, w odniesieniu do standardowych form.

W Stanach Zjednoczonych rynek reklamy inteligentnej można już uznać za rozwinięty, w Europie Zachodniej cieszy się już dużą popularnością. Pozwala dotrzeć do klientów niezależnie od tego, jakich urządzeń używają, dzięki zaawansowanym algorytmom identyfikującym i rekomendacyjnym. W Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej rośnie świadomość istnienia reklamy inteligentnej, ale – zdaniem Macieja Wyszyńskiego – konieczna jest edukacja marketerów, agencji i wydawców w zakresie działania tego modelu oraz jego możliwości.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Inteligentna reklama może zwiększyć sprzedaż e-sklepów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!